Äntligen! Mobilerna plockas bort totalt i barnens skola
Grattis! Båda mina barns skolor har det och det är så himla bra! De umgås, leker, pusslar och spelar brädspel eller pingis på rasterna. :)
Grattis! Båda mina barns skolor har det och det är så himla bra! De umgås, leker, pusslar och spelar brädspel eller pingis på rasterna. :)
Hos oss har vissa elever tagit med en gammal mobil och lagt i mobillådan på morgonen och på så vis haft sin riktiga mobil under dagen. Men när lärarna upptäcker det konfiskeras luren och kan bara hämtas ut av föräldrarna. :)
Varför köper man en mobil till sitt barn? Det är föräldrarnas ansvar att se till att mobiler inte tas med till skolan! Barn behöver inga mobiler, de behöver fokusera sig när de är i skolan.
Barnen behöver kunna ha kontakt med sina kompisar och släktingar, ta emot och skicka information till tränare mm.
Det är också jättepraktiskt att mitt barn kan höra av sig om kompisarna vill hitta på något direkt efter skolan. Mobilen innebär också att jag som förälder kan ha koll på var mitt barn är.
Kompisarna är ju rakt framför barnet. Fråga sista lektionen om man vill umgås.
Ha kontakt med släktingar under skoltid?? Alltså..nu trollar du antar jag. Släktingar vet att barnen är i skolan på vardagar och kräver knappast svar direkt. Alltså släktingar..ja det skulle väl vara mormor då som vill höra hur man har det ibland.
Vad har ni för släktingar som kräver svar dagtid?
Och åter igen kompisarna är ju där runt barnet. Träning sker efter skoltid och då har de ju sina mobiler igen så VAD är så viktigt för barn att behöva ha mobiler under lektioner?