• Pascal

Knacka och gå rätt in??

Anonym (Anna) skrev 2024-11-20 19:45:14 följande:
    Suck? Jag blir så trött på att läsa sådant här gnäll. Du borde vara glad att folk överhuvudtaget vill umgås med dig. På min tid var det minsann inte tal om att klaga över hur andra betedde sig eller vad de hade för ?bristande social kompetens?. Vi tog seden dit vi kom och visade lite respekt.
    Dessutom hade vi inte alla dessa ?alternativ? som folk tycks kräva idag. Ville du träffa folk, ja då gick du dit du blev bjuden och umgicks med ett leende på läpparna ? även om någon spillde kaffe på duken eller pratade för mycket om vädret. Och vi hade inte mobiler att gömma oss bakom heller, utan vi fick faktiskt prata och anstränga oss för att hålla igång samtalet.
    Så sluta leta fel på andra och var istället tacksam att någon vill ha dig i sitt sällskap. För vet du vad? Relationer kräver lite arbete. Det är dags att folk idag börjar förstå det istället för att springa runt och leta efter perfekta umgängen eller ?rätt stämning?. Livet är inte Instagram, och människor är inte där för att underhålla dig.
    Så nästa gång du känner för att klaga, kanske du ska stanna upp och tänka: ?Kanske jag också kan bidra lite mer till stämningen istället för att bara förvänta mig att andra gör allt.? För tro mig, det är inte alltid roligt att vara den som försöker heller.
     Det här? Dom har ju inte blivit bjudna till TS? Dom verkar ju bjuda in sig själv vilket definitivt inte är nåt man behöver tycka om och uppskatta.
Svar på tråden Knacka och gå rätt in??