• Anonym (Anonym)

Hemtest herpes?

Misstänkt länge att jag fick herpes för ett tag sedan. Dock när jag testade mig en gång i underlivet så var det negativt (både 1 och 2) men hade då inga blåsor att ta prov på. Gynekologen var nästan övertygad om att det var herpes ändå. 

Har haft konstiga symtom från och till, allmän sjukdomskänsla och mycket besvär i underlivet som stämmer in på herpes. Har dock aldrig (vad jag vet) haft blåsor i underlivet men har läst i många fall att vissa inte får blåsor?
    Det jag undrar är om någon har gjort hemtestet för herpes 1 och 2 som går att beställa? Man ska sticka med en nål och göra testet med blod, men är osäker på hur det skulle gå till. Någon som gjort det och hur tillförlitligt är det?
  • Svar på tråden Hemtest herpes?
  • Anonym (J)

Tack för ditt svar!

Jag upplever samma problem och de har inte kunnat identifiera vad det är.

Har du fått veta vad det kan vara?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2024-12-04 16:33:29 följande:

Tack för ditt svar!

Jag upplever samma problem och de har inte kunnat identifiera vad det är.

Har du fått veta vad det kan vara?

Gynekologen tror det kan vara kondylom, jag har alltid trott det var herpes men kondylom kan tydligen ge samma symtom och i vissa fall så syns det inte så tydligt i underlivet. Hon tog en bomullstuss med lösning och då trädde det fram. Hon var inte helt hundra men eftersom lösningen gjorde att det syntes så var hon rätt säker på.det. Kan återkomma sen jag fått svar på vävnadsprovet!
  • Anonym (J)

Tack för ditt svar.

Jag hoppas verkligen att det inte är det. Jag blir orolig nu också...

Skulle du kunna beskriva dina besvär?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2024-12-05 12:33:38 följande:

Tack för ditt svar.

Jag hoppas verkligen att det inte är det. Jag blir orolig nu också...

Skulle du kunna beskriva dina besvär?

Håller tummarna!

Det svider, kliar, sticker och ibland sveda när jag kissar och har emellanåt lite konstiga flytningar. Har senaste tiden mer ont när jag sitter ett tag. 

Har små små flikor vid "öppningen" och mini blåsor (som syntes när hon la på lösningen) annars så kunde man knappt se det. 

Sen är det inte säkert att det är det, men har testat negativt för allt annat. 

Har du behandlat med någon annan svamp kräm som pevaryl eller canesten? Jag har börjat funderat om det kan ha gett mig besvär i underlivet som eksem. Har läst många som fått besvär av de krämerna.
  • Anonym (J)

Jag har inte heller några synliga utslag men däremot har jag rodnad som kommer och går, stickningar runt om ljumskarna och dessa kan vara kraftiga.

Jag har använt mig av pevaryl och canesten som har hjälpt mig tillfälligt men symptomen kommer tillbaka...
    Jag undrar också om det är biverkningar från läkemedel som spökar...

Jag vet inte längre vad jag ska göra...

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2024-12-08 15:30:25 följande:

Jag har inte heller några synliga utslag men däremot har jag rodnad som kommer och går, stickningar runt om ljumskarna och dessa kan vara kraftiga.

Jag har använt mig av pevaryl och canesten som har hjälpt mig tillfälligt men symptomen kommer tillbaka...
    Jag undrar också om det är biverkningar från läkemedel som spökar...

Jag vet inte längre vad jag ska göra...

Förstår att det måste vara jobbigt, känner verkligen med dig och hoppas det ordnar sig :(

Kanske färga om du kan få.göra.ett vävnadsprov? 
    I ett sånt prov så kan man kanske få svar/veta vad det är som man besväras med, så jag tänkte försöka gå den vägen nu. Speciellt när det inte direkt syns något i underlivet blir det svårt att lägga en diagnos.

Något jag lärt mig av alla mina besök är att man måste vara bestämd, annars så får tar dom inte en på allvar :/
  • Anonym (J)

Hej fina,

Är du fri från besvär nu? Har du fått svar från vävnadsprovet?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 21:18:05 följande:

Hej fina,

Är du fri från besvär nu? Har du fått svar från vävnadsprovet?

Hej, nämen tack för att du frågar.
    Väntar fortfarande på svar på vävnadsprovet och har en tid hos en vulvamottagning längre fram för utredning.

Hur är det med dig och dina besvär, har du fått någon bra hjälp? 
  • Anonym (J)

Oj vad lång tid det tar...

Jag har inte heller fått så mycket hjälp och sjukvården har nästan tröttnat på mig.

Mina besvär kommer och går hela tiden. Ibland känns det bra men det varar inte länge.

Jag har börjat använda tee treaoil imtim tvål, har en känsla av att det dämpar biverkningarna.

Hur mår du?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-09 20:11:29 följande:

Oj vad lång tid det tar...

Jag har inte heller fått så mycket hjälp och sjukvården har nästan tröttnat på mig.

Mina besvär kommer och går hela tiden. Ibland känns det bra men det varar inte länge.

Jag har börjat använda tee treaoil imtim tvål, har en känsla av att det dämpar biverkningarna.

Hur mår du?

Åh vad tråkigt att höra ❤️????? sjukvården har tröttnat på mig med, ringde min gyn om det och sa att dom inte kan göra mer än att vänta på provsvaret. Så jag tog kontakt med vulva mottagning för lite backup :) Skriver här så fort jag fått veta vad provsvaret visar.

Vad skönt att du har hittat något som funkar. Har gynekologen tagit några prover på dig eller sagt vad dom tror det kan vara?

Jag började smörja med intimolja efter toabesök och tar membrasin kapslar då jag varit väldigt torr där nere och det har hjälpt lite, men blir aldrig helt bra.

Jag mår okej ändå (jobbigare vissa dagar), tack så mycket för att du frågar. Hur mår du?
Svar på tråden Hemtest herpes?