• Piraten2000

Flörta på gym

Hej på er,

Jag gymmar samma tider som en tjej, i min uppfattning så verkar hon vara intresserad av mig då hon kollar på mig mycket och ofta väljer att träna nära mig. Jag kan uppfatta allt fel, men det tror jag verkligen inte.

Däremot vågar hon nog inte gå fram till mig och prata, så jag känner väl att jag får göra det. Hur gör man det på bästa sätt? Känns lite smått creepy att gå fram mitt under passet. Vad ska man säga, vad är en bra första konversation?

Det är väldigt mycket folk på gymmet, så känns som att mycket uppmärksamhet hade riktats mot oss om jag började prata med henne, men det är inte ett problem egentligen.

Hur gör jag på bästa sätt, kan jag tolka henne fel?

• Svar på tråden Flörta på gym
  • Anonym (Hantelknäckaren)

Män tränar på gym, testosteronet flödar men ändå vågar män knappt säga "Hej!" och än mindre inleda en konversation med en tjej. Sjukt om du frågar mig.

Till syvende och sist måste du TS välja

Jag vill vara en mus och bete mig normativt och inte riskera att störa eller kränka tjejen eller att det finns någon annan som ev. ser och ev. störs av att jag småpratar med en tjej.

Jag skall visa mig själv att jag vågar ta kontakt. Jag skiter i vad andra tycker och tänker om detta, det är deras problem. Jag skiter också i vad som är konventionellt (typiskt svenskt) beteende på ett gym
  • Anonym (Man)

Förr kunde man säga hej och småprata med någon i affär, på gym, på föreläsning osv. Ett nej var det värsta som kunde hända.

Dessa tider är förbi.

• Anonym (Ett steg i taget)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-23 17:14:33 följande:

Förr kunde man säga hej och småprata med någon i affär, på gym, på föreläsning osv. Ett nej var det värsta som kunde hända.

Dessa tider är förbi.

Varför tro du att de tiderna är förbi?
  • Anonym (Ett steg i taget)
    Liza86 skrev 2024-11-23 15:16:14 följande:

Gillar att hälsa på och prata med folk på gymmet även om det är nån jag känner eller ej. Ingen baktanke med det men det kanske kan uppfattas som flört??? har aldrig tänkt på det!

Nej, det tror jag inte. Prata på du Solig Det gör vi alltid på mitt gym alltså.
  • Anonym (Våga och vinn)

Gäller bara att våga gå fram och prata.

"Hallå bruden! Redan börjat träna för beach ´25?"

"Stod du först i kön när Gud delade ut pattar?"

"Fin rumpa du har! Kör du mycket squats?"

"Amen, så där snygga lår får man väl inte ha"

• PH76

Det är helt naturligt att prata med folk på gymmet, jag gör det hela tiden.

• Anonym (Våga och vinn)
    PH76 skrev 2024-11-23 23:41:18 följande:

Det är helt naturligt att prata med folk på gymmet, jag gör det hela tiden.

Spelas det en bra låt kan man börja dansa framför en tjej som tränar.
  • PH76
    Anonym (Våga och vinn) skrev 2024-11-23 23:50:36 följande:
    Spelas det en bra låt kan man börja dansa framför en tjej som tränar.
    Ja det kan man väl göra om man känner för det, inget jag dock skulle ägna mig åt. Det skulle kännas konstigt och jag är inte där för att ragga på brudar.
  • Anonym (Våga och vinn)
    PH76 skrev 2024-11-24 00:05:56 följande:
    Ja det kan man väl göra om man känner för det, inget jag dock skulle ägna mig åt. Det skulle kännas konstigt och jag är inte där för att ragga på brudar.
    Moonwalk fungerar nio gånger av tio.
  • Anonym (Skottestolpe)
    Baam777 skrev 2024-11-21 19:56:33 följande:
    var försiktig finns tyvärr väl många lättkräkta tjejer. Det finns till och med gym för endast tjejer. det säger väl en del om vissa tjejer. Har hon kamera och filmar sig själv går du inte fram. Men andra sidan kanske hon är hur bra tjej som helst och är normal
    Du har inte tänkt på att dessa gym finns pga:
    1) kvinnor som vill kunna träna utan sliskiga mäns blickar, kommentarer, frågor om de ska ?hjälpa till??
    2) kvinnor som inte får träna och visa håret exempelvis av religiösa skäl?
    3) kvinnor som vill kunna träna och det är städat, vikter inte ligger huller om buller, och de slipper högljudda stökiga ungdomsgäng?

men absolut är det kvinnorna som är lättkränkta. männen menar ju inte att bete sig illa..
Svar på tråden Flörta på gym