• Anonym (Passionista)

Kan passion komma med tiden?

Är passion något som finns från början eller ej, eller kan passion byggas upp över tid i ett förhållande?

Om det kan byggas över tid, vilka är byggstenarna? Hur kan man röra sig mot mer passion?

• Svar på tråden Kan passion komma med tiden?
  • Anonym (Beror på)

Ja, om man faktiskt anstränger sig för att bygga upp den. Det kommer inte automatiskt!

• Anonym (Beror på)

Hur... Det finns två bitar. Dels närheten och flörtandet i vardagen, dels att man ser till att göra aktiviteter tillsammans, och det handlar inte bara om sex utan om roliga saker öht.

• Anonym (W)

Nej. Inte för mig i alla fall. Antingen finns det direkt från början eller aldrig.

• Anonym (Linda)

Passion byggs till stor del av stark attraktion och det är färskvara och något man alltid måste vara beredd på att jobba på och underhålla. Det kommer inte gratis. 

Passion kommer inte hux flux efter flera år om den aldrig funnits från början.  

Passion innebär ju att man ger sig hän fullständigt och går all in med liv och lust och hängivenhet. 

• Anonym (Linda)

Passion byggs till stor del av stark attraktion och det är färskvara och något man alltid måste vara beredd på att jobba på och underhålla. Det kommer inte gratis. 

Passion kommer inte hux flux efter flera år om den aldrig funnits från början.  

Passion innebär ju att man ger sig hän fullständigt och går all in med liv och lust och hängivenhet. 

• ResanTillMelonia
    Anonym (W) skrev 2024-11-22 08:59:09 följande:

Nej. Inte för mig i alla fall. Antingen finns det direkt från början eller aldrig.

Ja det är personkemin det handlar om.

passion, kärlek eller stt bli sexuellt tänd på någon är inget som går från 0 till att komma med tiden. man kan ljuga för sig själv, men sanningen är att det inte kan uppstå från ingenstans.

däremot kan det säkert dö, gå från 100 ända ned mot 0, med tiden.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Beror på) skrev 2024-11-22 08:53:03 följande:

Hur... Det finns två bitar. Dels närheten och flörtandet i vardagen, dels att man ser till att göra aktiviteter tillsammans, och det handlar inte bara om sex utan om roliga saker öht.

Hur? Om någon jag inte känner passion inför kommer nära mig, flirtar med mig och vill umgås ryggar jag tillbaka ännu mer. Ofta hänger det där ju ihop med att killen har en intensiv och jobbig personlighet. men även om man diggar honom som person så räcker inte det för den fysiska attraktionen som också måste vara där.
  • Anonym (Beror på)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-22 09:13:04 följande:
    Hur? Om någon jag inte känner passion inför kommer nära mig, flirtar med mig och vill umgås ryggar jag tillbaka ännu mer. Ofta hänger det där ju ihop med att killen har en intensiv och jobbig personlighet. men även om man diggar honom som person så räcker inte det för den fysiska attraktionen som också måste vara där.
    Första tankevurpan blir ju att man är med någon man aldrig känt särskilt starkt för. Jag utgår från att man åtminstone i början av en relation haft något. Vi pratar ju ändå om personer som redan är i en relation, inte personer som från noll börjar flörta med varandra.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Beror på) skrev 2024-11-22 09:27:27 följande:
    Första tankevurpan blir ju att man är med någon man aldrig känt särskilt starkt för. Jag utgår från att man åtminstone i början av en relation haft något. Vi pratar ju ändå om personer som redan är i en relation, inte personer som från noll börjar flörta med varandra.
    Fast jag har varit med flera sådana killar. De har velat gå alldeles för snabbt in En relation. Förr gav jag dem en chans ändå. men nu som äldre vet jag att jag aldrig vill sätta mig i den situationen igen. Alltså vi blev ihop på väldigt kort tid utan att vara kära.

Idag säger jag ifrån om en kille jag inte ens gillar kommer för nära mig bara. det är ju obehagligt för mig bara.
  • Anonym (Beror på)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-22 09:40:33 följande:
    Fast jag har varit med flera sådana killar. De har velat gå alldeles för snabbt in En relation. Förr gav jag dem en chans ändå. men nu som äldre vet jag att jag aldrig vill sätta mig i den situationen igen. Alltså vi blev ihop på väldigt kort tid utan att vara kära.

Idag säger jag ifrån om en kille jag inte ens gillar kommer för nära mig bara. det är ju obehagligt för mig bara.
    Jag pratar inte heller om killar som rusar fram saker och ting utan om normala relationer. Det måste finnas någon form av attraktion, en gnista inom en, den där känslan när man är kär i någon, innan man blir ett par. Och alla är inte passionerade människor, men många är det, och om man är det så lär det finnas passion i början, annars borde man ju inte gå in i en relation. Bra att du lärt dig det med tiden iaf. Själv skulle jag aldrig tänka tanken på att bli tillsammans med någon lite halvdant, om känslorna inte riktigt finns där så gör de inte.
Svar på tråden Kan passion komma med tiden?