Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Hjärtat

Anonym (D) skrev 2024-11-22 16:51:36 följande:

Råkar dock ha flera ångestdiagnoser så i mitt fall är den händelsen värd ordet ångest. kommer ej ut så mkt så för mig kan det vara en stor händelse. 

tex så väcker det ångest att han skulle sett mig som osäker vilket jag vet att jag kan göra och försöker jobba på att se mer självsäker ut. Man skulle troligtvis ej säga hjärtat till någon som utstrålade självförtroende, tänker iaf jag. Men har som sagt ej mkt erfarenhet kring sociala situationer pga isolering

Jag förstår att det är skitjobbigt med ångesten. 

Som flera sagt så är det där ett tilltal som man har till kunder i flera andra länder. Personen kanske var från ett annat land eller jobbat i annat land och då lagt sig till med den vanan. I vilket fall menade han inget illa. Jag har tex blivit kallad Love av butikspersonal i England. Min man också. 

Jag hade för övrigt inte heller gillat om ett affärsbiträde kallade mig hjärtat. vännen eller liknande. Men jag hade inte reagerat så starkt som du utan mest ogillat det och sen gått vidare. Försök släpp det. Nu vet du att han pratar så och är förberedd nästa gång du handlar där och då kommer det förmodligen kännas mindre jobbigt. 

Svar på tråden Hjärtat