Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Våra funktionshindrade!

Freddie K skrev 2024-11-23 15:38:11 följande:

Vi har något liknande på vårt jobb och i hela stan. Tjänstemännen skulle diskutera igår om ett förslag som innebär att färdtjänsten dras in. Man skulle själv få betala sin resa som då skulle kosta 128 kr om dagen. Det fattar ni ju själva att det inte är hållbart när man har en hab-ersättning på 160 kr om dagen. Förjävligt, säger jag!

Grattis till din höga hab-ersättning. Den är bland de högsta i Sverige.
  • Anonym (Q)
    Freddie K skrev 2024-11-23 16:19:07 följande:
    Ja, jag håller med. Nu drabbas inte jag av det personligen, men det jag kommer drabbas av är om de drar in busskorten med. Sparka på den som redan ligger ner, liksom.
    Alltså?.Allvar? Du har det ju skitbra. Hög hab och gratis busskort? 
  • Anonym (Q)

Jag höll med dig enda till sista meningen. Jag vet inte hur du tänkte där. Bara för att barnen inte får ha assistenter i bussen, så skattas dessa barnen mindre då? Vet du hur det ser ut i den icke anpassade skolan? DÄR kan vi prata om, om alla barn är lika mycket värda. Barn med funktionsnedsättningar får uppenbarligen också vara med om besparingarna inom skolan. Om dessa barn inte varit lika mycket värda, så hade barnen blivit inkörda i ett rum och blivit kvar där till skoldagen är slut. Det hade inte blivit utflykter, roliga lekar, träning osv

Svar på tråden Våra funktionshindrade!