Anonym (vivi) skrev 2025-02-05 20:30:22 följande:
Självklart är en människa bi om hen njuter av sex med personer av samma kön. Detta är liksom själva definitionen av att vara tveeggad och det funkar inte att hitta på sin egen definition av ordet då detta redan är väletablerat i den allmänna vokabulären.
Löjligt att ens förneka det som vissa i tråden gjort. Fegt att inte kunna stå för vem man faktiskt är.
Någon undrade om vikten över att få en "stämpel". Själv anser jag detta som mycket viktigt i sammanhanget eftersom detta klarlägger en människas sexuella läggning.
Jag hade då krävt att få veta detta av en eventuell partner eftersom sexuell kompatibilitet är ett måste. Skulle aldrig vara med någon som inte har samma läggning som jag.
Tänk att vissa är så upptagna med att placera in allt och alla i fack?!
En sexuell handling definierar väl inte ens läggning? Jag kan ta en cigarett utan att definiera mig som rökare.
Jag har aldrig varit ihop med en annan tjej och jag får inte "de känslorna" för andra tjejer. När det kommer till "kärlek" och förhållande så är det killar för mig. Men jag har haft sex med andra tjejer och jag älskar det!
Jag tror kanske att vivi skulle bredda sitt perspektiv eller jobba lite med sina fördomar kring detta?