Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (O)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-25 14:24:33 följande:
    Jag har inte sagt något annat heller. Dessutom, efter att ha googlat, så har jag också lärt mig att handsprit inte hjälper mot magsjuka så frågan är egentligen vad man behöver den till. Corona var, och är fortfarande för många, en dödlig sjukdom där handsprit har en roll att fylla. Att raljera över det som vissa i tråden gör tycker jag är rätt magstarkt med tanke på hur många som har dött.
    Tänker du att alla som läser här ska känna sig skyldiga och må dåligt för att någon kan ha dött i covid för att de inte har en spritflaska på handfatet?
  • Anonym (O)
    Anonym (e) skrev 2024-11-25 15:19:59 följande:

Gillar användningen av ordet ohyraSkrattande

Haha jag tänkte också på detSkrattande
  • Anonym (O)

Ts har nog ingen aning om vad ohyra är:)

• Anonym (O)
    klyban skrev 2024-11-25 16:58:42 följande:

Men ändå är det rätt enkelt att förstå det handlar om de som smittar.
    Dock där blir det komiskt att kanske inte alla, men otroligt många som haft COVID-19, de har smittat andra.

Så kanske inte självkritik, men dock ändå är det just det.

Va?
    Nu hänger jag inte med.
    Ohyra är skadedjur och ingen smitta.
  • Anonym (O)
    Anonym (Yes) skrev 2024-11-26 09:57:28 följande:
    Eller så löper man stor risk att bli allvarligt sjuk vid smittor och gör vad man kan för att undvika det.
    Så kan det absolut vara, det är en helt annan sak att ha någon åkomma som kräver det. Fast finns rätt många som är kärnfriska fysiskt och ändå är sjukt fixerade vid handsprit.
  • Anonym (O)
    Anonym (Yes) skrev 2024-11-26 09:56:21 följande:

Japp, det hade vi redan innan pandemin. Använder det också som en ovan nämnde - under armarna.

Varför gör man det? Vad finns det för fördelar? 
  • Anonym (O)
    Anonym (O) skrev 2024-11-26 10:46:26 följande:
    Så kan det absolut vara, det är en helt annan sak att ha någon åkomma som kräver det. Fast finns rätt många som är kärnfriska fysiskt och ändå är sjukt fixerade vid handsprit.
    Tillägg. Det är normalt att handsprita på jobbet om jobbet kräver det, ute på stan någon gång och ev när man kommer hem. Vad jag menar med "sjukt fixerade" så menar jag de som tar det 2 eller 18 steg längre.
  • Anonym (O)
    Anonym (Yes) skrev 2024-11-26 10:51:56 följande:
    Under armarna? Lätt svett-tvätt. Det dödar bakterierna så man inte luktar. Kört det + deo i flera år och har aldrig problem med lukt. Introducerade det för tonåringarna också som innan var svåra att få att tvätta sig under armarna, det löste problemet.
    Ja det låter smart om man inte hinner duscha eller tvätta sig under armarna. Eller för tonåringar:)
  • Anonym (O)
    Anonym (Vis och klok gumma) skrev 2024-11-26 12:07:20 följande:

Brukar duscha i handsprit

Och tants hud mår hur då?
Svar på tråden Använder ni handsprit hemma?