• Anonym (Py)

Simskola - hur hade ni gjort?

Mitt barn började i simskola så fort hon fick, dvs vid 5 som gäller här. Det dröjde tills hon var 7,5 innan hon kunde simma ordentligt, trots idogt övande också utanför simskolan. 

Är du inte nöjd med simskolan är det kanske meningslöst att fortsätta betala, men jag tänker att vissa barn absolut behöver mer träning än andra. 

• Anonym (Py)
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2024-11-26 18:55:12 följande:

Tack för alla bra och genomtänkta svar. Ser att många frågar om vi är mycket vid vatten och det är vi på somrarna samtidigt som det också finns yngre barn som behöver passas. Det är ett av skälen till att vi kämpat mycket med simningen. Vårt barn tycker om att leka i vatten och vissa framsteg har hen ändå gjort i simskolan som att ibland kunna flyta lite på rygg, ibland kunna simma 1-2 meter. Men plötsligt kan barnet glömma bort och behöver hjälp i vattnet. 

Min unge var precis likadan. Långsamma och små framsteg som hon glömde av då och då. Dessutom var hon lite rädd för vatten och ville helst inte blöta ansiktet. 

Så plötsligt lossnade det och barnet simmade en halv längd helt plötsligt. Därefter gick framstegen ganska snabbt.
Svar på tråden Simskola - hur hade ni gjort?