Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Är hon intresserad?

Jag tror dessvärre inte att hon är intresserad av dig. Hon har ju till och med sagt rakt ut att hon går rakt på sak, på vinst och förlust, om hon är intresserad av någon. Jag känner igen mig själv lite i henne, hade en killkompis tidigare som jag sa ungefär samma saker till som hon sagt till dig. Och jag visste egentligen att han gillade mig, men försökte uppmuntra honom till att han verkligen kan träffa någon annan som älskar honom. Men det gick inte fram om man ska säga så?

• felicityporter
    Openmindedfast skrev 2024-11-27 09:54:43 följande:
    Där har jag en intressant fråga till dig som kvinna. Jag minns att under mina senare tonår så upplevde jag vid en par tillfällen att det jag ansåg vara en förälskelse med potential i själva verket var just djup vänskap. Då undrar jag om vi män avsexualiseras när vi drar ut på vår egentliga avsiktsförklaring  och istället för att våga ta steget att få ett ja eller nej sätter oss i limbo i tron att frekvent närvaro, uppskattning skall tippa till vår fördel med tiden som verktyg. Där tänker jag att vad som händer är att vi hamnar längre och längre ifrån era tankar på att vara en tänkbar partner, även om ni initialt haft lite funderingar kring möjligheten. Tiden dödar är min tes. Input på det :)
    Jag tror absolut att det ligger något i det, tyvärr. Det betyder dock inte nödvändigtvis att tjejen hade sett killen som en potentiell partner från början även om han hade varit öppen om sin attraktion.
Svar på tråden Är hon intresserad?