Inlägg från: Anonym (Nummer 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nummer 3)

BF Augusti 2025

Jag plussade precis med vad som, om allt går vägen, blir vårt tredje barn. Vi har två pojkar sedan tidigare som är 4 och 2,5 🥰 

BF blir väl runt 12 augusti och mina symptom hittills har varit molvärk och lite illamående. Har en känsla av att denna graviditeten kommer flyga förbi och eftersom det är vårt sista barn ska jag försöka njuta av varenda minut 🥰

• Anonym (Nummer 3)

Känner mig också ganska orolig och tycker att mina symptom (illamående och molvärk) jag upplevde som tydliga innan plusset minskat. Har ett digitalt test med veckoindikator som jag tänkt ta men vill gärna att det ska stå 2-3 eller 3+ när jag tar det. BIM imorgon. Vilken dag skulle ni tagit testet för att det bör visa hög hc? 

• Anonym (Nummer 3)
    Hannabananas skrev 2024-12-05 13:23:53 följande:

Har precis plussat idag äl+11 Hjärta kände mig gravid, ömma och större bröst, molande nertill som ej gör ont utan mer spänner. 

plusset var snabbt tydligt så den lille måste fäst sig ganska snabbt ,  bf 15 Augusti enligt uträkningar. 
    Är ju dock väldigt tidigt så får ha is i magen, fick missfall i juli och graviditeten hade inte gått långt alls

Stort grattis! 🥰
  • Anonym (Nummer 3)
    Lina98 skrev 2024-12-22 11:54:18 följande:

Hur går det för er alla? Vad har ni för symtom?
    Gick in i vecka 7 i onsdags och efter det har illamåendet verkligen tagit fart! Annars har jag fortsatt ömma bröst, känslosam, högre puls än vanligt, svullen mage och lite molvärk till och från. 

Jag gick också in i vecka 7 i onsdags och mitt illamående har verkligen tilltagit de senaste dagarna. Imorgon har jag inskrivningssamtal med barnmorskan, ska fråga om tabletter för illamåendet. Inte behövt det i mina tidigare graviditeter men denna gången är det värre (vad jag minns iaf 😅). I övrigt har jag ömma bröst, andfådd och yrslig. 
  • Anonym (Nummer 3)

Gjorde ultraljud förra onsdagen och visade sig att jag då var i vecka 14+3 så det var försent att göra KUB. Istället blev vi erbjudna att göra NIPT, vilket vi gjorde samma dag. Så otålig väntan nu på resultatet. Ni som gjort NIPT, hur lång tid behövde ni vänta på resultatet? 

Svar på tråden BF Augusti 2025