Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

BF Augusti 2025

Jag är i vecka 7 och  bör vara beräknad för 10-12 augusti. 
    Första symptomen var ont i bröstet, mycket saliv i munen och jag var lite snurrig i huvudet under vecka 4-5. Tröttheten var också enormt.  
    Från vecka 6 ont i bröstet och bröstvårtor är enormt och dom är hårda som stenar. Jag vaknar av on på natten. Att sova i behå gör mindre ont vid rörelse. 

Jag hoppas barra att bröstet kommer inte växa mer än en storlek 😭

• Anonym (E)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-22 22:07:27 följande:

Inte kul för er som mår illa och kräks, måste vara jobbigt. Hoppas ni blir hjälpta av medicin.

Jag drömmer då så himla mkt nu, helknasiga drömmar 🙈 Ibland värsta mardrömmarna. Det minns jag att jag gjorde mina andra graviditeter också. Annars mår jag bra, vansinnigt trött de flesta dagar. 

Jag drömmer också mer än vanligt?
  • Anonym (E)
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-04 12:25:51 följande:

Ska ni ta influensavaccin och covidvaccin?? finns det tillräckligt med forskning om att det inte påverkar barnet med covidvaccin 

Jag har aldrig tagit någon av dessa vaccin och kommer aldrig ta, särskilt nu. Influensa perioden är nu igång och jag har inte ens varit förkyld på senaste 3 år. 
  • Anonym (E)

Ni som har gjort KUB, har ni fått hemskickat resultaten eller skickat till 1177? 

Först har de skrivit på 1177 under diagnos ?prenatal undersökning, ospecificerad ? eller liknande och nu försvann det. 

Barnmorska sa då att resultatet är bra, men jag skulle vilja se det någonstans.  

Jag kommer inte ihåg exakt vad hon sa, men tror att 1:5000 för t21 och 1:1100 eller 1:1200 för de andra. Vist är det mellan risk?

Under ultraljudet var fostret ganska stil och det verkade att hon hade problem att ta visa mått. 

• Anonym (E)
    bollbetty skrev 2025-02-28 10:25:47 följande:

Alla ni som frågat om KUB-resultaten i tråden - jag kunde inte heller se några anteckningar från min KUB-undersökning i journalen, så jag skrev på 1177 att jag ville ha just den journalanteckningen skickad till mig och det fick jag! Så det är ett tips om man vill ha alla siffror så man kan kolla själv osv :)

Tack! Jag har beställt kopian hem. Såklart har jag hört delvis fel under undersökningen på grund av stress och resultatet är lite bättre. 
  • Anonym (E)
    Morsblommor skrev 2025-03-02 09:01:05 följande:

Vet någon hur det är med röntgen och graviditet? Hur det påverkar barnet?
    jobbar inom vården och kört ganska många patienter till olika sorts röntgen undersökningar, ibland varit med och väntat utanför tills dem är klara med undersökningen, men annars för det mesta bara lämnat dem och hämtat dem. 

Har du berättat för din arbetsgivare? Ni ska göra risk bedömning och du har  rätt till omplacering. 

I mitt hemland gravida jobbar absolut inte med strålning under graviditeten. De kan inte ens vistas i rummet även om ingen undersökning pågår. I Sverige gör man en riskbedömning tror jag. Min sambo var på röntgen en gång och röntgensjuksköterska var ganska högt gravid. 

Svar på tråden BF Augusti 2025