• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • MammatillMatti
    Hannabananas skrev 2024-12-10 10:10:26 följande:

jag har haft två.

På mig har det aldrig satt igång direkt. Jag har fått små blödningar typ bara rosa på toapappret , sen har det slutat några dagar sen kommit tillbaka igen Och efter nån vecka satt igång ordentlig. 

min första graviditet fick jag MA och då hade jag nån liten blödning så var vi på ultraljud i v 7 och då hittades ingen hjärtslag och den avstannat i v 4-5,

sen mina 3 graviditeter som resulterat i 3 fina barn så har jag fått små blödningar där med och allt varit bra. Men känslan när jag haft missfall är att jag känt på mig att nåt varit fel.
    Denna graviditet har jag nu fått rosa flytning precis efter BIM, är såklart nervös men min magkänsla känns rätt så hoppas på det bästa ☺️
    vi kommer boka ultraljud i v 7-8 bara för att se att allt är ok, då jag har MA i bagage.

Tack för svar! Så flytningarna kommer på en gång för dig och sedan sätter det igång helt någon vecka senare? Då verkar man eventuellt få en indikation iaf, även om flytningar är vanligt också? Hur har du känt av att något varit fel?

Så om ingen flytning/blödning kommer bör det vara lugnt? Fick ingen förra graviditeten och ingen hittills heller.  

Hoppas allt går vägen för dig och att ultraljudet blir en fin stund med ett tickande hjärta 🙏🏼

• Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-10 09:41:08 följande:

Hoppas denna frågan inte oroar någon! 

Någon som har koll på när blödningen sätter igång OM man får missfall? Är det direkt, någon/några dagar efter, timmar efter? MA är ju ovanligt och undrar därför efter ett ?vanligt? missfall hehe. Jag tänker när man kan känna sig säker att hjärtat börjat slå 💞

Mitt missfall startade med rosa flytningar i 2-3 dagar som sen övergick till kraftiga blödningar och smärta. 

Finns ju tyvärr inga garantier för nåt, men chansen att få en bebis är ju betydligt högre än risken för missfall och för varje vecka minskar risken att det blir missfall 🙏🏻😊 Man får försöka tänka så. 

• MammatillMatti
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-10 11:25:26 följande:

Mitt missfall startade med rosa flytningar i 2-3 dagar som sen övergick till kraftiga blödningar och smärta. 

Finns ju tyvärr inga garantier för nåt, men chansen att få en bebis är ju betydligt högre än risken för missfall och för varje vecka minskar risken att det blir missfall 🙏🏻😊 Man får försöka tänka så. 

Tack för svar! 

Så är det ju, är väl ca 10% risk nu i vecka 7 (6+0) vilket känns betryggande ❤️
    Då är det ju 90% chans att allt går bra. 

• Jullis94

Oj nu vet jag inte hur man svarar på en viss person 😂 
    men jag gjorde min gbp i mars i år. Tycker det är svårt att känna/märka om illamående/halsbränna är från Open eller om den är pga graviditeten 😂 
    Något jag tycker är svårt just nu är alla tankar som man går med och man har egentligen ingen att prata med som förstår en.. all oro kring missfall och all längtan och önskan efter att gosa med bebben. Är rädd att om jag mår bra så är det något som är fel, känner jag inte det typiska tecknen så är det fel. Ingen sa hur jobbigt det var att väl va gravid med alla dessa tankar ????🤭

• uddan99

Hej! Hoppar in här. Plussade igår på ÄL+9. jag är 25 år gammal, detta är vår första graviditet som sjukt nog tog sig på första försöket! 

Men nu mitt i glädjen gpr jag istället runt och oroar mig för mf. Har molvärk i mage och rygg sedan några dagar tillbaka och är hela tiden livrädd för att det är mensen som ska komma. Känns liksom för bra för att vara sant att det ska ha gått på första försöket.

• MammatillMatti
    uddan99 skrev 2024-12-10 13:15:58 följande:

Hej! Hoppar in här. Plussade igår på ÄL+9. jag är 25 år gammal, detta är vår första graviditet som sjukt nog tog sig på första försöket! 

Men nu mitt i glädjen gpr jag istället runt och oroar mig för mf. Har molvärk i mage och rygg sedan några dagar tillbaka och är hela tiden livrädd för att det är mensen som ska komma. Känns liksom för bra för att vara sant att det ska ha gått på första försöket.

Jag plussade på första försöket förra graviditeten och ut kom en frisk pojke så absolut kan det vara så enkelt! 🥰
    Denna gången tog det sig på försök 3 💞
  • Anonym (Saltakatten)
    Jullis94 skrev 2024-12-10 13:05:02 följande:

Oj nu vet jag inte hur man svarar på en viss person 😂 
    men jag gjorde min gbp i mars i år. Tycker det är svårt att känna/märka om illamående/halsbränna är från Open eller om den är pga graviditeten 😂 
    Något jag tycker är svårt just nu är alla tankar som man går med och man har egentligen ingen att prata med som förstår en.. all oro kring missfall och all längtan och önskan efter att gosa med bebben. Är rädd att om jag mår bra så är det något som är fel, känner jag inte det typiska tecknen så är det fel. Ingen sa hur jobbigt det var att väl va gravid med alla dessa tankar ????🤭

Var jag som gjort en sleeve 😊 Men jag gjorde min op för typ 1,5 år sedan. 

Är det ditt första barn? Att skaffa barn är verkligen att skaffa sig livslångt oroande kan jag lova 😅 Först oroar man sig mer eller mindre hela graviditeten att nåt är fel, missfall osv, sen oroar man sig över bebisen, andas den, är den sjuk, varför så missnöjd osv. Och när de blir större oroar man sig för annat, skolan, vänner och jag som har barn som närmar sig tonåren har en massa annat att oroa mig över nu 🙈 

Jag kan iaf lugna dig med att jag aldrig haft särskilt mkt graviditetssymtom, knappt alls och det går bra även utan symtom 😊 Du får lita på kroppen och bara hålla tummarna att det går bra. 

• Lina98

Hej på er!
    Jag ansluter mig också till gänget. Jag har bf 12/8 och är idag i vecka 5 (4+6). 
    vi har försökt få barn i 2,5 år men aldrig sett ett plus före nu. Detta var vår 4e insättning via IVF. 

Jag har haft molvärk sedan jag plussade v4 (3+5) och ont i brösten. Är så galet orolig att det inte ska gå vägen. Har inte känt samma molvärk nu på två dagar, är det någon annan som också upplevt att molvärken avtagit? 

• MammatillMatti

Grattis till plusset!! Min molvärk har avtagit lite & är inte lika ihållande som innan, en annan typ av karaktär med. Den kittlas typ ibland haha! 

Lina98 skrev 2024-12-10 15:20:48 följande:

Hej på er!
    Jag ansluter mig också till gänget. Jag har bf 12/8 och är idag i vecka 5 (4+6). 
    vi har försökt få barn i 2,5 år men aldrig sett ett plus före nu. Detta var vår 4e insättning via IVF. 

Jag har haft molvärk sedan jag plussade v4 (3+5) och ont i brösten. Är så galet orolig att det inte ska gå vägen. Har inte känt samma molvärk nu på två dagar, är det någon annan som också upplevt att molvärken avtagit? 

• Jullis94

Det är min första graviditet! Nä den där ständiga oron är verkligen en ny prövning. Upptäckte när jag var på toa att det var lite mycket lite, ljusrosa på papperet så bröt ihop och det enda jag tänker på nu är  missfall.. 

Svar på tråden BF Augusti 2025