Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Julen är barnens högtid

Anonym (Barnen) skrev 2024-11-28 10:47:56 följande:

Julen är roligast för små barn.
    Varför har vuxna behov av att fira jul? Alhokol såklart. Känsligt ämnde, det märks.
    Julklappar är för barn.

Du skojar va? Om inte var det ju ett otroligt korkat inlägg ... Dricka alkohol gör folk året runt, är man beroende spelar det ingen roll om det är jul eller inte.

Julen för mig är gemenskap, julmat, mys och trevligheter, och jag tycker det är roligt med julklappar trots att jag är vuxen. Jag kommer att fira med barn (är själv barnfri, men har i släkten) och dricka en del alkohol, vilket även övriga vuxna i sällskapet kommer att göra. 
  • Anonym (L)
    Virriga Vera skrev 2024-11-28 15:42:15 följande:

Ser inte era barn er någonsin flamsa, skratta och bära er löjligt åt när ni är nyktra?

I min värld så är det nämligen så som lätt berusade människor oftast är. Ni påstår att barn känner sig illa till mods och otrygga vid minsta förändring i personligheten och den träder in omedelbart man dricker. Jag får det bara inte att gå ihop.

Nej, och många har också egna erfarenheter av att det inte var så förfärligt att se alkohol när man själv var barn. Jag såg mina föräldrar dricka alkohol många gånger, men aldrig att någon blev mer än lätt berusad, och jag upplevde det aldrig obehagligt.
Svar på tråden Julen är barnens högtid