Inlägg från: jeolpeol |Visa alla inlägg
  • jeolpeol

Tjejer som tränar på gym

Fokusera på din träning istället.

• jeolpeol
    Anonym (David) skrev 2024-11-28 23:23:49 följande:
    Jag försöker ju men blir distraherad.
    Då får du jobba med självdisciplinen 
  • jeolpeol
    Anonym (David) skrev 2024-11-29 00:43:13 följande:
    Tycker du att det är okej att tjejer ska gå runt och puta med rumpan och sen tycka att vi är äckliga som glor? Jag behöver inte jobba med självdisciplinen inget fel på den men alla uppmärksamhetskåta tjejer är ett problem. 
    Du väljer själv om du glor eller inte. Hur gör du om du är på stranden eller simhallen och tjejerna är klädda i bikini, kan du inte fokusera på att simma då eller?

Om det är ett så stort problem så kan jag rekommendera hemmagym.
  • jeolpeol
    Anonym (Så less) skrev 2024-11-30 13:20:46 följande:

Alltså all prat om tjockisar, snälla. Folk är ju där för att komma i form. Vad är gymmet till för? För alla redan vältränade eller? Du kan vara tjock och vältränad. Mycket handlar om kroppstyp, genetik, näring osv.

Sjukaste jag läst. Ni som skriver tjockisar är inte riktigt gymfolk som förstår vad gymmet är till för och att alla får vara där utan dömas. Ni borde bli utsparkade från gym. Usch. 

och ja, innan någon kommenterar. Har gymmat i 20 år och inte fan går jag på folks utseende och det gör inte riktigt gymfolk heller. Alla ?spegelspanare och flexare?  och utseendefixerade och dömande människor borde ha ett eget gym så slipper normalt funtade och väluppfostrade gymma med er.

Låt folk träna ifred. Sluta glo på tjejer och tjata om deras kläder och kroppar. Om du inte kan hålla fokus på din träning ligger problemet hos dig än de du stirrar på. Det här säger mer om dig som person och det är inte positivt. Tjejer ska INTE ta hänsyn till dina tankar som du inte kan kontrollera. Mental träning passar nog dig bättre och att träna hemma. Finns hemmagym och speglar att köpa.

Du har så rätt. Det är inte konstigt att det är så många människor som slutar gymma eller aldrig kommer igång med träningen med tanke på vilka otrevliga människor det finns på så många gym. Gymmet borde vara en plats där alla känner sig välkomna och kan jobba för att må bättre och bli friskare, tyvärr förstör alla dessa svin som hånar andra och inte kan lämna tjejer ifred, och som dessutom skyller på att tjejerna "ber om det".

Jag har själv varit elitidrottare och gymmat sedan tidiga tonåren. Jag har långt mycket större respekt för överviktiga/otränade nybörjare som går på gymmet än vad jag har för överspända töntar som hånar överviktiga/nybörjare på gymmet, eller slemproppar som glor ögonen ur sig bara för att en tjej har tighta kläder.
  • jeolpeol
    Svensson5 skrev 2024-11-30 15:57:45 följande:

Om du hade gymmat i verkligheten så hade du vetat om att det är ovanligt att folk bryr sig om hur andra ser ut och stirrar.

Det där är bara en fördom som de som aldrig har tränat har 

Goddag yxskaft? Jag har varit gyminstruktör och jag har själv gymmat sedan högstadiet. Jag har tränat på elitnivå. Jag har personligen fått ta samtal med killar som ofredat tjejer på gymmet, i vissa fall har mitt gym fått stänga av de som betett sig illa. De flesta medlemmar på "mitt" gym har varit jättetrevliga, men du kan inte påstå att sexuella trakasserier eller mobbning inte förekommer inom gym och idrott för då lever du under en sten.

Trevligt för dig att du aldrig upplevt det, men att påstå att jag aldrig gymmat är fullständigt bisarrt.
  • jeolpeol
    Svensson5 skrev 2024-11-30 16:25:55 följande:

Jag betvivlar det då alla män och kvinnor som man har uppmuntrat att börja på gym har de fördomarna 

Gyminstruktör?

Låter som en påhittat titel för någon som jobbade på simhallen på 90talet.
    Och har du haft det jobbet på 90talet så kanske det fanns några störiga ungdomar 
    Det är heller aldrig något problem att få några tips från vältränade 

Det är även ytterst få som glor och som likt ts tror att kvinnor klär sig i tights bara för att visa upp sig.

Du får tro vad du vill om mig, jag sover gott om nätterna oavsett. Ja "instruktör" är ordet vi använder där jag bor. Det är kanske dialektalt, vad vet jag.

På nittiotalet var jag barn så nej du 😁 men störiga ungdomar finns än idag, tro mig. Och det är inte bara ungdomar som blivit avstängda. 

Och jag har aldrig påstått att gym är fulla med personer som glor eller att vältränade inte vill ge tips, jag vet inte varför du drar upp det. Men faktum kvarstår att det finns många personer, ofta kvinnor, som slutar gymma pga obehagliga män på gymmet. Att det finns så många som är rädda för att börja gymma för att de hört av andra som blivit hånade eller trakasserade, tror du att de bara hittar på, eller att det är en myt?

När jag jobbade på gym gjorde vi vårt bästa för att hålla gymmet tryggt för alla och uppmuntra nybörjare att stanna kvar. Om du nu inte vill tro på att jag har gymmat så finns det väl inte mycket jag kan göra åt det ¯?\?_?(?ツ?)?_?/?¯

Men nu ska jag gå till gymmet och sen ska jag ha en trevlig lördagskväll med vännerna. Ha det gott 😁
Svar på tråden Tjejer som tränar på gym