• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-12-02 10:50:43 följande:
    Även folk med psykisk ohälsa kan göra dåliga saker. Får folk med psykisk ohälsa inte kritisieras för sitt beteende?
    Man har inte frikort och kringgår ansvar för de åsikter man uttrycker för att man har psykisk ohälsa. Det är lågt att diskutera och sedan gömma sig bakom detta faktum.
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-02 19:07:56 följande:
    Man har inte frikort och kringgår ansvar för de åsikter man uttrycker för att man har psykisk ohälsa. Det är lågt att diskutera och sedan gömma sig bakom detta faktum.
    Du har inga personlighetsstörningar hör ja. Lågt att gömma sig bakom sitt sjukdom är det kanske inte. Men om man är medveten och inte väljer att söka hjälp och fortsätter att göra samma sak. Ja då är det lågt att kringgå ansvaret. 

Nu har jag aldrig sagt att jag beter mig på detta vis efter min behandling. Att jag blir dömd av okända män på familjeliv gör mig ingenting. Förstår inte varför jag försöker få er att förstå en personlighetsstörning som ni tydligen har noll koll på 
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-12-02 10:50:43 följande:
    Även folk med psykisk ohälsa kan göra dåliga saker. Får folk med psykisk ohälsa inte kritisieras för sitt beteende?
    Självklart kalle, du kritiserar ju mitt "dåliga beteende" som hänt när jag var sjuk i tonåren innan jag gått i behandling. Du kan vara hur mycket nättroll du vill bakom ditt alias. 

Hoppas du mår bättre nu, det gör iaf jag 
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-12-02 05:34:39 följande:
    Jag dömer den bristande moralen.
    Det beteendet äcklar mig.

Sen får du ta det precis som du vill, det förändrar ingenting.
    Ditt beteende äcklar mig! 

Så nu är det färdig snackar 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-12-02 22:19:13 följande:
    Självklart kalle, du kritiserar ju mitt "dåliga beteende" som hänt när jag var sjuk i tonåren innan jag gått i behandling. Du kan vara hur mycket nättroll du vill bakom ditt alias. 

Hoppas du mår bättre nu, det gör iaf jag 
    Ok, men du skrev ju tidigare att man inte fick det? Och nu är jag ett troll för att jag tycker att man får kritisera beteendet?
  • Anonym (Tralalala)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-12-02 22:20:28 följande:
    Ditt beteende äcklar mig! 

Så nu är det färdig snackar 
    Haha, ok!

Mitt beteende är moraliskt, jag lever som jag lär och har inte hoppat från säng till säng någonsin i mitt liv.

Jag kan inte respektera någon som gör eller har gjort det. Det är bara så. Och ärligt talat så vill jag inte ens ändra på detta.

Bristande moral kan ge ett tvivelaktigt rykte för livet.
  • Anonym (L)

Har inte läst hela tråden. 

Men 7 st är INTE mycket. Vet inte hur gammal du är, är du 13 är det mycket men inte om du är över 20 skulle jag säga. Jag blir äcklad av att kvinnor hela tiden ska dömas, speciellt av män. 

Har man inte varit med någon är man frigid och tråkig, har man legat runt är man en äcklig hora.

Jag förstår verkligen inte hur man kan bry sig om sin partners tidigare liv. Det var tidigare, nu är nu. Kan man inte acceptera att ens partner levt innan man träffades ska man nog vara singel för evigt.

• Anonym (C)

Så länge hans antal är större än 0 och mindre än 25 bryr jag mig inte. Men utanför det intervallet tycker jag inte är ok.

• Anonym (Hudas)
    Anonym (L) skrev 2024-12-03 11:58:38 följande:

Har inte läst hela tråden. 

Men 7 st är INTE mycket. Vet inte hur gammal du är, är du 13 är det mycket men inte om du är över 20 skulle jag säga. Jag blir äcklad av att kvinnor hela tiden ska dömas, speciellt av män. 

Har man inte varit med någon är man frigid och tråkig, har man legat runt är man en äcklig hora.

Jag förstår verkligen inte hur man kan bry sig om sin partners tidigare liv. Det var tidigare, nu är nu. Kan man inte acceptera att ens partner levt innan man träffades ska man nog vara singel för evigt.

Håller helt med! 👍
  • Anonym (borderlina)

Nu är min siffra boostad av att exet var cuck, men det är inte bara från det. Nätdejtade mycket en period och jag tycker det är obehagligt att vänta på att något skall hända, jag gillar inte när jag inte känner att jag är i kontroll över en situation så det blev ofta så att jag tog initiativ väldigt tidigt.

När jag gjorde så märkte jag att män tar snabbt en väldigt passiv roll och blir inte pushiga. De kommer inte tjata om sex eller vara "på" på det obehagliga sättet om en själv initierar sex hela tiden.

• Kirenaj68
    Anonym (Nyfiken tjej) skrev 2024-11-29 15:35:08 följande:
    Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
    Beror på. Hade du varit i relation med 7 killar och haft sex med dem hade det kvittat, men hade det varit engångsligg som du raggade upp under dina fester på nattklubb hade jag med haft mina betänkligheter. Men han tycktes ha kommit över alla betänkligheter, så då är väl allt frid och fröjd.
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-12-01 16:19:03 följande:
    Du hävdar (i ditt inlägg) att män vill ha oerfarna kvinnor som inte förstår sitt bästa och därför stannar i en sämre relation.
    Jag visar att du har fel på bägge punkter, även om mäns tankar kan gå på det hållet
    Nej det hävdade jag inte alls, jag utgick ifrån och frågade om vad du skrev om DIG, jag skrev ingenting om att män vill det
  • Anonym (L)
    Kirenaj68 skrev 2024-12-03 22:54:06 följande:
    Beror på. Hade du varit i relation med 7 killar och haft sex med dem hade det kvittat, men hade det varit engångsligg som du raggade upp under dina fester på nattklubb hade jag med haft mina betänkligheter. Men han tycktes ha kommit över alla betänkligheter, så då är väl allt frid och fröjd.
    7 st engångsligg är ju ingenting? Jag hade snarare undrat hur man hunnit med 7 relationer som var längre, om man är ung. Inte som något dåligt utan mer hur man hunnit. Du verkar ha väldigt dålig självkänsla.
  • Kirenaj68
    Anonym (L) skrev 2024-12-04 12:45:24 följande:
    7 st engångsligg är ju ingenting? Jag hade snarare undrat hur man hunnit med 7 relationer som var längre, om man är ung. Inte som något dåligt utan mer hur man hunnit. Du verkar ha väldigt dålig självkänsla.
    Inget fel på min självkänsla, men tack för omtanken. Vad nu självkänsla har för relevans i detta....
  • Anonym (Särbo)

Jag hade en partner som efter en skilsmässa i 50-årsåldern gav sig ut i swingervärlden. Det höll hon på med i åtminstone 6 år fram till pandemin.

Hon frågade mig hur många jag hade haft sex med och jag svarade sanningsenligt 20-25. Då skrattade hon och klappade mig på huvudet som om jag var mer eller mindre oskuld. Själv ville hon inte svara på hur många hon själv hade haft sex med.

Vid första besöket hade hon sex med två olika män samma kväll. Sedan gjorde jag ett överslag. Hade hon gjort 6 klubbesök per år och haft sex med 1 person så skulle det bli 36. Om det var mer än en uppåt 70. Om det var fler än 6 besök per år, så kunde siffran bli över 100.

I erfarenheterna ingick förutom mer än en man per kväll, trekant, dubbelt, tjejsex mm. Men hon påpekade att det alltid rörde sig om sex, inte om några känslor. Hon kallade männen dildos på två ben. Och att män som ville gosa efteråt, fick tji. Hon hade rest sig och gått.

Ok, inte mitt problem kan man tycka vad som hade hänt tidigare i hennes liv. Men jag kände mig som en total nybörjare. Vårt eget sex var standard vanilj.

En sak som gnagde var att det kom mycket antydningar om spännande upplevelser men att jag aldrig fick höra hela historien. Ärligt hade jag varit lyckligare om jag hade varit ovetande.

Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna