Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Ont i huvudet vid hosta (ej förkyld)

Vad är det för medicin du har fått rekommenderad? Har du testat saker som finns på Apoteket först?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-01 23:03:55 följande:
    Sumatriptan har jag fått.
    Självklart har jag testat mediciner från Apoteket. Ibuprofen hjälper en kortare stund, men man ska ju inte ta den dagligen i flera dagar. Paracetamol har sämre effekt. 
    Tow2Mater skrev 2024-12-01 22:16:24 följande:

Ta din medicin. Biverkningslistan kan du ju inte gå efter, sådan har all medicin.

Absolut. Jag brukar inte bry mig om biverkningarna egentligen. Men denna medicin hade med en separat varningslapp kring detta, en röd lapp som låg i Apoteas paket som jag fick medicinen i då jag beställde den, annars brukar det ju endast stå i bipacksedeln. Detta var en vanlig biverkning, 1/10. Stod såhär "Efter användning av sumatriptan kan du uppleva känsla av smärta eller tryck i bröstet. Dessa känslor kan vara intensiva men de försvinner snabbt. Om de inte försvinner snabbt eller om de förvärras, kontakta läkaren omedelbart."

Stod också att man bör överväga att inte köra bil pga dåsighet som medicinen (eller migrän) kan ge. Jag blir dock inte dåsig av migränen, men jag kommer ju inte kunna gå till jobbet när jag tar medicinen om jag inte får köra bil.
    Paracetamol har noll effekt för mig också, däremot funka ibuprofen. Har du testat diklofenak? Finns i Voltaren bl.a. Det har alltid haft en bra effekt på mig.
Svar på tråden Ont i huvudet vid hosta (ej förkyld)