Inlägg från: Anonym (Eller inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eller inte)

Hur be ny partner raka sig?

Anonym (Nej) skrev 2024-12-02 10:34:21 följande:

Inte. Du får acceptera hen som hen är. Om det är så viktigt för dig kan du göra slut eller se till att redan från början rensa ut de som inte rakar sig på det sätt som du önskar.

Det skulle aldrig falla mig in att be en partner ändra sitt utseende för min skull. Om frågan kommer upp kan man tala om sina preferenser, men aldrig mer än så.

Jag skulle personligen mycket vilja att den jag är tillsammans med säger vad den gillar tidigt så att jag kan anpassa mig efter den så mycket som möjligt. Gillar den ansatt eller rakat och jag hade buske, så skulle jag med glädje snygga till det så att jag blev mer attraktiv i dennes ögon.
  • Anonym (Eller inte)

Intressant att så många blir så provocerade. Det finns många som vill ändra på sina respektive och på ett mycket osunt sätt. Vilket jag avskyr. Det är även väldigt avtändande med porfilmsideal. Men varför skulle man i en trygg relation ta illa vid sig av att sin partner tar upp en sån sak. Om jag tog upp en sån sak och partnern sa att denne inte vill, så skulle jag bara säga aha, jag älskar dig oavsett och gå vidare i relationen. Det finns inte i min värld att en sån sak skulle vara ett ultimatum. Om min partner frågade varför jag inte skulle vilja spara ut håret, så skulle jag aldrig bli provocerad om partnern inte såg det som någon form av ultimatum. Och det gäller nästan allt. Jag kan absolut prata med min partner om allt möjligt jag gillar och gillar mindre hos min partner och tvärt om. En del saker ändrar vi på och andra inte. Det är så tråkigt att många vill ändra sina partners och/eller blir så kränkta av varandra. Vill ni inte komma närmare varandra? Jag förstår faktiskt inte hur man kan komma nära varandra om man inte pratar om sånt och samtidigt låter båda vara den de vill vara.

• Anonym (Eller inte)
    Anonym (Men slipp då) skrev 2025-08-04 19:02:33 följande:
    Fråga kan han väl göra men ingen är skyldig att raka av sig nånting för att en annan vill det.

Jag kanske tycker att män borde raka minst rygg, armhålor och kön i så fall eftersom jag då inte valde en björn.

Men nää, då blir ni så jävla griniga... CoolCool
    självklart skulle de inte bli griniga! Och att ta upp det på det sättet med en man älskar är inte snällt någonstans. Men varför skulle en trygg man ta illa vid sig om en kvinna tog upp och pratade om det med respekt för hans integritet? Han kanske till och med skulle uppskatta att hon tog upp det av olika anledninga.
  • Anonym (Eller inte)

Man blir lite nedstämd av den här tråden. Det verkar vara så många som antingen ställer sådana ultimatum på sina partner, men också många som ser det som ett ultimatum om någon partner tar upp och pratar om det.

Det som är så sorgligt är att det verkar vara många som faktiskt lever i relationer där man inte bryr sig om varandra och verkar vilja mötas och då menar jag verkligen åt båda hållen. Självklart ska man inte vilja att sin partner ska göra någonting mot sin vilja. Kan inte se något upphetsande i det alls. Det är sjukligt! Att någon på riktigt ställer ultimatum om såna saker, eller att man lämnar en annan person för att de tar upp att de gillar det är så absurt. Det verkar vara så svart eller vitt  för många  som är i relationer. 

Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?