• Anonym (Håröm)

Hur be ny partner raka sig?

Det står givetvis var och en fritt att raka sig nertill eller inte, precis som det står var och en fritt att välja bort partners utifrån sin preferens av behåring.

Om man träffat en ny partner med vildvuxen buske och man själv föredrar välansat till slätrakat (och kanske har svårt för att gå ner på hen pga "hår i maten") - hur tar man upp det på bästa sätt?

Hur länge är det rimligt att man setts innan frågan förs på tal?

• Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?
  • Anonym (Aas)
    Anonym (Bengt-Arne) skrev 2025-08-03 16:18:31 följande:

Berätta helt enkelt hur mysigt du tycker det är att slicka en slät mus. Lena fina blygdläppar. Slippa hår i munnen. Och trevligt med en sparad landningsbana på venusberget.

Sen kan hon avgöra själv om hon vill raka eller ej.

Min fru ville inte raka sig men gillade att jag rakade henne. Nu, efter flera år med den rutinen, så bad jag henne raka sig själv, och hon gjorde det!

Förstår du inte? Enligt andra i tråden är du barnslig och dålig för att ha preferenser. Det är tydligen väldigt förbjudet.
  • Anonym (bob)

Det gör man inte. Alldeles för närgånget att begära nåt sånt såpass tidigt. Lite hår dör ingen av heller. Var inte så fjollig. 

• Anonym (Men slipp då)
    Anonym (Bengt-Arne) skrev 2025-08-03 16:18:31 följande:

Berätta helt enkelt hur mysigt du tycker det är att slicka en slät mus. Lena fina blygdläppar. Slippa hår i munnen. Och trevligt med en sparad landningsbana på venusberget.

Sen kan hon avgöra själv om hon vill raka eller ej.

Min fru ville inte raka sig men gillade att jag rakade henne. Nu, efter flera år med den rutinen, så bad jag henne raka sig själv, och hon gjorde det!

Nää, jag hade gjort slut.

Orka se ut som ett porroffer för att män är störda jävlar som hjärntvättat sig själva.

Min älskare är en riktig karl och välutrustad därtill och inte fan ynkar han om rakning. Ansning med sax är fullt tillräckligt och han älskar att slicka.
  • vitvåisthlm

Självklart kan man alltid fråga. Inget som helst fel i det. Å inget att bli så upprörd över som vissa här blir. Att begära det av henne är däremot en helt annan sak å självklart lång ifrån ok. Hon kanske är ok med det å det får du ju alldrig veta ifall du inte frågar. Bara fråga direkt utan att göra det till en stor grej. Då vet du iallafall.

• vitvåisthlm
    Anonym (Bengt-Arne) skrev 2025-08-03 16:18:31 följande

Lät som en jättefin stund tillsammans å härligt att hon tyckte om det. Glad
  • Anonym (666)
    Anonym (Men slipp då) skrev 2025-08-04 07:37:03 följande:
    Nää, jag hade gjort slut.

Orka se ut som ett porroffer för att män är störda jävlar som hjärntvättat sig själva.

Min älskare är en riktig karl och välutrustad därtill och inte fan ynkar han om rakning. Ansning med sax är fullt tillräckligt och han älskar att slicka.

Men kära nån, då hade du gjort slut alltså? Jamen då måste jag som man bli ännu mjukare och följsammare och ännu mer respektera din vilja och naturligtvis helt ignorera mitt eget önskemål eftersom du inte orkar bry dig om någon annan än dig själv.

Din rätt att se ut som ett ovårdat djur vid könet är det viktigaste i mitt liv.

ELLER

så skiter jag i vad du tycker, tvingar dig att raka dig på mitt kommando.

Hmm, vilket svårt val...

• Anonym (Eller inte)
    Anonym (Nej) skrev 2024-12-02 10:34:21 följande:

Inte. Du får acceptera hen som hen är. Om det är så viktigt för dig kan du göra slut eller se till att redan från början rensa ut de som inte rakar sig på det sätt som du önskar.

Det skulle aldrig falla mig in att be en partner ändra sitt utseende för min skull. Om frågan kommer upp kan man tala om sina preferenser, men aldrig mer än så.

Jag skulle personligen mycket vilja att den jag är tillsammans med säger vad den gillar tidigt så att jag kan anpassa mig efter den så mycket som möjligt. Gillar den ansatt eller rakat och jag hade buske, så skulle jag med glädje snygga till det så att jag blev mer attraktiv i dennes ögon.
  • Anonym (Aas)

Ska vi konstatera att något av det värsta en man kan göra mot en kvinna är att fråga om hon kan tänka sig raka sig eller trimma busken?

Lite oväntat ändå.

• Anonym (Eller inte)

Intressant att så många blir så provocerade. Det finns många som vill ändra på sina respektive och på ett mycket osunt sätt. Vilket jag avskyr. Det är även väldigt avtändande med porfilmsideal. Men varför skulle man i en trygg relation ta illa vid sig av att sin partner tar upp en sån sak. Om jag tog upp en sån sak och partnern sa att denne inte vill, så skulle jag bara säga aha, jag älskar dig oavsett och gå vidare i relationen. Det finns inte i min värld att en sån sak skulle vara ett ultimatum. Om min partner frågade varför jag inte skulle vilja spara ut håret, så skulle jag aldrig bli provocerad om partnern inte såg det som någon form av ultimatum. Och det gäller nästan allt. Jag kan absolut prata med min partner om allt möjligt jag gillar och gillar mindre hos min partner och tvärt om. En del saker ändrar vi på och andra inte. Det är så tråkigt att många vill ändra sina partners och/eller blir så kränkta av varandra. Vill ni inte komma närmare varandra? Jag förstår faktiskt inte hur man kan komma nära varandra om man inte pratar om sånt och samtidigt låter båda vara den de vill vara.

• Anonym (Frida)

Jag gillar inte att vara renrakad men jag gjorde en Brazilian som överraskning åt min man efter att han sa att han hade en fantasi om att se mig utan könshår. Och egentligen föredrar han faktiskt lite hår, men han tyckte det kunde vara kul att variera lite. Först gillade jag inte vad han sa men när jag förstod att det bara handlade om en fantasi och inte en permanent förändring tänkte jag bara, ja varför inte. Han har ställt upp på mina fetisher tidigare så jag kan väl uppfylla hans fantasi, nu när han ville. Han tyckte det var kul för stunden men har aldrig föreslagit det igen och jag har ingen plan på att göra om det.

Hade han försökt kräva att jag skulle vara renrakad 24/7 hade jag slängt ut honom. Det är min kropp som jag bestämmer över och jag tycker det är finast när man behåller det hår man har av naturen. Självklart kan man ansa om det blir för mycket, det säger jag inget om. Jag skulle inte heller gilla om han var helt renrakad (jag tycker ärligt talat det är lite osexigt med helt släta kroppar...) men om han vill ta bort håret så lägger jag mig inte i det.

Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?