Inlägg från: Anonym (gör) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gör)

Julkalender?

Anonym (kalender) skrev 2024-12-02 11:02:22 följande:
    Julkalender?

Julkalender är ett litet problem. Men jag brottas ändå med hur jag ska göra.
    Jag är särbo med en kvinna som har en 9-årig son som önskat sig en speciell julkalender. Kalendern var inte hller särskilt dyr. Barnet var tidigt ute med sin önskan. Men både barnets mor och far är ganska självupptagna så ingen av dem har fixat en kalender åt honom. Jag har själv fixat kalendrar åt mina barn och visst skulle jag ha kunna fixa en kalender åt bonusbarnet också men känner att det är föräldrarnas ansvar.

Jag tycker lite synd om barnet men samtidigt vill jag inte "skämma bort" barnets föräldrar med sådant. Hur skulle ni andra gjort i min situation.

Om du vill ge barnet en present så gör det. Inte istället för föräldern, utan som en vänlig person till en annan. Av omtanke om ett barn som du känner och kommer i kontakt med. 

Skulle själv ha svårt att vara tillsammans med någon som är för självupptagen för att bry sig om sitt barn. 
  • Anonym (gör)
    Anonym skrev 2024-12-02 11:38:16 följande:
    Frågade ts om det?
    Nä?

Frågade jag dig om vad du skrev?
  • Anonym (gör)
    Anonym skrev 2024-12-02 11:43:08 följande:
    När skulle du frågat det menar du?

Ts skiter nog högaktningsfullt vilka personer och vilka egenskaper du väljer bort. Frågan handlar inte om det.
    Nä precis, jag frågar inte dig om din åsikt om det jag skriver.

Jag skiter faktiskt också i vad TS tycker om det jag skriver. Jag skriver vad jag vill i ett diskussionsforum på nätet. Och vad TS skiter i eller inte får väl TS själv svara på.
  • Anonym (gör)
    Anonym skrev 2024-12-02 16:04:35 följande:
    Skulle själv ha svårt att vara tillsammans med någon som säger en massa oväsentligheter när jag frågar något specifikt. Skål
    Ok!
Svar på tråden Julkalender?