Inlägg från: Anonym (Halkan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halkan)

Översträckning muskler/senor baksida lår?

Jag halkade till förra vintern, gick inte ner i split utan hann ändå rädda mig själv, (Hörde hur något liksom brast inne i kroppen) Men den halkningen resulterade i en buktande disk och ett trasigt hamstringfäste. Så kolla upp det där så snabbt som möligt. Jag är fortfarande inte helt bra trots medicin, fysioterapi osv av min lilla vurpa.

• Anonym (Halkan)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2024-12-02 17:41:11 följande:
    Usch! Det låter inte heller direkt skönt, kan gå illa oavsett  om man räddar sig själv eller ej.
    Samma här (har ett svagt minne av att något lät) det gick så snabbt och jag blev såå chockad så jag hann knappt reagera liksom på hur kroppen kändes. Det enda jag minns är att jag satt ner i split och hade så ont. Har liksom känt lite nu längre upp mot skinkan också.. kanske inte så konstigt när man landar så liksom..
    Men aj! Så jobbigt för dig att du inte blivit bättre heller.  Jag ska ringa vårdcentralen imorgon då, jag känns mig liksom stel med om jag försöker böja benet eller gå i trappor tex. Riktigt obehaglig känsla. Hur kollar man det isåfall? Är det läkare liksom eller det är sjukgymnast direkt eller vet du hur det funkar ? 
    Hoppas att du blir bättre snart också och tack för ditt svar! 

Jag gick till min naprapat i flera omgångar, men blev aldrig bättre (hon brukar liksom kunna laga allt på mig) När det inte hade blivit bättre efter lång tid kontaktade jag min vc och efter mycket övertalning fick jag ändå en magnetröntgen som visade detta, så då med rätt antiinflammatorisk medicin (tål inte de vanliga receptfria) samt att min naprapat fick en bättre bild om vad som var trasigt så har jag äntligen börjat bli bra, är nästan smärtfri, men vågar liksom inte göra några hastiga rörelser (råkade bowla en gång, sen var jag tillbaka på ruta ett och fick börja om med rehaben)

Men naprapaten gör laser och akupunktur och ger mig bra övningar för att stärka upp igen samt antiinflammatorisk och muskelavslappnande medicin.

Hoppas verkligen att du får hjälp! Tyvärr får man ju tjata ihjäl sig på vc ibland...

Svar på tråden Översträckning muskler/senor baksida lår?