Anonym (Man) skrev 2024-12-04 16:08:42 följande:
Jag tänker mer att det är olika sätt att hantera frågan och hur man bemöter den på olika plattformar. Har inget intresse av att diskutera frågan om övervikt i sig.
Hur kan det vara så pass stor skillnad på kvinnor och män om vi nu generaliserar grovt och tänker att det är mest kvinnor på FL och män på FB?
Du fick svar "grovt" också från oss som svarade.
Då tar ve det rent GROVT.
Jag skall stapla det lite då det passar mig ganska så bra. Utan inbördes ordning.
Rent grovt;
*) så är det männen som startar trådar här på FL om feta kvinnor och TrådStarten är allt annat än saklig, utan är anklagande och nedvärderande mot dessa feta kvinnor.
*) så diskuterar inte männen och TS på en saklig nivå hr inne på FL.
*) så begår männen grova personpåhopp på enskilda kvinnliga debattörer.
*) så blir kvinnor anklagade för att vara feta även om de individer som svara att de har normal BMI och normalviktig.
*) så påstår manliga deltagare som vill diskutera övervikt hos kvinnor, att de finns studier som hävdar att kvinnor som har "normalt BMI kan ändå vara feta, så väljer de att länka till någon
gammal träningsblogg som saknar källor till dessa studier, som då de manliga debattörens påstår att det finnas.
*) om mannen bli rättad i en felaktigt, så kommer mannen med påståenden om att "så säger du för att du är fet"..
Sedan så kommer det en TS med en idiotisk trådstart och undra varför kvinnor och män hanterar diskussionen om fetma så olika...😒🙄
Så om du vill komma med någon poäng i "skillnaden" mellan män och kvinnor hur diskussionen är om fetma. Så får du lägga ned och hålla på att frisera bort fakta som går att bevisa hur diskussionerna ser ut här på FL, och ge männen en rejäl jäkla rövspark på hur de lägger fram saken på om feta kvinnor och en extra rövspark för att de sysslar med personpåhopp också.
Då skulle diskussionen med övervikt hos kvinnor bli mer saklig, och diskussionen skulle bli så mycket mer givande.
Men vad jag förstår så kanske man inte skall hoppas för mycket, med tanke på att du väljer att ignorera den signifikanta delen som omöjliggör en sund diskussion med kvinnor om kvinnlig övervikt.