• Anonym (T)

Orimligt med ansvar pga hans vägran?

Släpp det. Bara SLÄPP. Varje gång han ber dig fixa något så vägra, allt från biblioteket till frånvaroanmälan. Han får växa upp. 

• Anonym (T)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-12-04 14:54:34 följande:
    Fast det är saker som rör familjen eller barnen. Barnen kan inte avstå födelsedagspresenter eller vinterskor för att han vägrar uppge personnummer i en beställning.
    Anonym (A) skrev 2024-12-04 14:49:22 följande:

Grattis till ditt val av man. 

Hur är det annars, har ni det bra med sexlivet och delar på ansvaret hemma? Han måste ju ha andra kvaliteter som uppväger för detta. Annars hade du ju aldrig skaffat familj med honom.

Det här märktes inte så mycket innan vi fick barn. Jag visste att han var lite restriktiv med telefonnummer, men inte förrän barnen började på förskolan och han vägrade lämna sitt telefonnummer dit, fattade jag hur illa det var.

Han får väl gå till en butik och handla då, det är väl inga konstigheter? Eller anställa en sekreterare. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-12-05 15:20:18 följande:
    Problemet är ju att allt inte finns i butik, eller så är varan mycket dyrare i butik och jag tänker inte bidra med mina pengar för att han har fått för sig nåt. 
    Anonym (Zirkonie) skrev 2024-12-05 13:23:25 följande:

Åh! Han kan gifta sig med frun i den andra tråden som vägrar svara i telefon! De skulle passa så bra ihop.

De hade ändå kompletterat varandra väl. Min man kan ändå svara i telefon. De gångerna någon har hans nummer vill säga?
    Du får ju bidra med din tid idag, och tid är pengar. 
Svar på tråden Orimligt med ansvar pga hans vägran?