• Anonym (Jag)

Arg över wrapped

Så släpptes listan min pojkvän babblat om ett bra tag nu. Förra året var våra nästan identiska, med alla "våra låtar". Vi träffades förra året, så var ju mycket förälskelsen som gjorde att våra listor loopades... men på årets var inte en enda av de med på min, men flera på hans. 

Han tar det personligt och ifrågasätter varför... 

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, kanske era tankar på det?

• Svar på tråden Arg över wrapped
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Pfft) skrev 2024-12-04 16:34:23 följande:

Att han är en total jävla småbebis som du skulle fundera på om du vill vara ihop med. Är han alltid så här barnslig??

Nej det tycker jag inte
  • Anonym (Jag)
    Anonym (S) skrev 2024-12-04 21:53:12 följande:
    TS var knappast tydlig, ett Spotify före Wrapped skulle hjälpt förvirrade att iaf kunna googla
    Anonym (Sara) skrev 2024-12-04 21:45:28 följande:
    Tja, typ allt. Men det kanske är för att jag varken har Spotify eller ?gemensamme låtar? (?) med min partner. Wrapped? Varför inte bara skriva på svenska? Det finns inte bara ungdomar som hänger här på FL. 
    Det är en sammanfattning över låtarna man lyssnat på senaste året på Spotify. Som kallas Wrapped på just Spotify. Om man bortser från det orimliga i tråden gick "deras låtar" på loop dvs loopades förra året då de var nykära. Nu lyssnar TS mer på annan musik i år så deras listor är inte likadana, han har fortsatt lyssna mycket på deras kärlekslåtar. Tja... Nej detta är ett bra försök av TS, helt klart.

Va?
  • Anonym (Jag)

Och jag är ingen ungdom, jag är gammal nog att ha flera tonårsbarn.

Förstår inte vad som var så otydligt. Han blev upprörd över att jag inte lyssnar lika mycket på våra spellistor längre och tar det som att mina känslor inte är desamma.

• Anonym (Jag)
    Anonym (S) skrev 2024-12-04 22:12:03 följande:

Fast det där med ungdomar kom senare, efter ditt svar. Begriplig svenska var möjligtvis snäppet för mycket men inget konstigt svar, det får man ta efter en sån TS.

Men så onödigt att diskutera i denna trådDrömmer

Efter en sån ts? För att jag glömde att nämna att det är spotify?
  • Anonym (Jag)

Tråden är inte ett skämt.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-05 07:14:50 följande:

Men du har skaffat dig en barnslig pojkvän. 

Han har inte betett sig såhär innan. Jag begriper verkligen inte varför folk är så elaka här och ger sig på mitt sätt att skriva etc, när det dessutom redan förtydligats vad som menades. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-05 07:56:19 följande:

En person frågade, jag fattade inte heller vad du menade först. Sedan kom en annan person in och var taskig mot hen som frågade. 

Ingen är taskig mot dig, man får väl fråga om man inte förstår. 

Sedan är det inte konstigt att man tror ni är ungdomar när ni tjafsar om sådant här. Jag trodde ni var typ 20 år. 

Jag upplever det som taskigt att kritisera mitt sätt att skriva såhär. Man kan fråga utan att låta förminskande.

Vi tjafsar inte, jag blev så paff över hans reaktion att jag ville ha andras tankar på det. Han är över 50.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-05 09:08:15 följande:

Men hela frågeställningen osar ju tonårsbeteende. 

Du verkar lika lättkränkt som honom. 

Jag är inte kränkt, tycker bara att det är en väldigt onödig sak att kritisera.
Svar på tråden Arg över wrapped