Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Tillsammans med en man som inte kommer?

Vad är skillnaden än om en man kan tänka sig vara med en kvinna som inte kommer?

• Anonym (I)
    Anonym (a) skrev 2024-12-05 10:29:29 följande:
    Den varianten brukar inte vara ett val. Nu låtar det som i alla dessa andra trådar på samma ämne att mannen väljer att inte komma. Helt annan sak.
    Ok, jag fattade det inte som att mannen frivilligt inte kom utan att han av någon anledning inte kunde komma tillsammans med en kvinna.
  • Anonym (I)
    Anonym (.) skrev 2024-12-05 11:03:33 följande:

Jag ser flera tänkbara fel hos en man som inte kan nå klimax med sin flickvän men däremot lyckas på egen hand. Han kan ex. vara porrskadad och enbart gå igång på lågbegåvade plastbimbosar och såna trashbrudar vill då inte jag behöva tävla mot.
    Kan själv enbart tänka mig att vara med män som föredrar naturliga kvinnokroppar och inte fula, manipulerade dito, fulla med giftiga fillers och plast. 

Ett annat skäl kan vara att han egentligen är hebefil eller pedofil och därför inte kan gå igång på vuxna kvinnor i den mån att klimax nås. Också någon helt otänkbar att ingå relation med.

Finns också en risk att han är garderobsgay och inte vågar komma ut utan hellre väljer att leva i en livslögn. 

Finns också alternativet att han inte är något av dessa utan av vissa skäl bara har svårt att komma.
  • Anonym (I)
    Anonym (Små figurer i papp) skrev 2024-12-05 17:09:21 följande:
    Spelar det någon roll egentligen?

Men ok. 

Jag tror att i fallet som ligger närmast mig så är det nog rätt lika för den aktuella mannen som för många av de kvinnor som inte kommer (oftast). Han kan få orgasm men det krävs rätt mycket tid och ansträngning. Från henne men främst från honom.

Han upplever att resultatet inte motsvarar ansträngningen. Hans orgasm är inte så skön så att det ursäktar jobbet att ta sig över kanten. Han vet att hon helst vill att han kommer samtidigt med henne. Han upplever att hennes orgasm(-er) är fler, längre och mer intensiva. Och därmed mer intressanta och eggande. Så han har gärna sex med henne och tar oftast initiativet men det är hon som kommer. Inte han. 

Han har kanske t.om berättat att han i yngre år kom lätt och snabbt. Kanske tom för snabbt. Så mycket av hans sexuella erfarenheter i yngre år handlade om att bromsa, stoppa och kontrollera sin egen njutning och istället lära sig hur han får tjejen att njuta och till slut komma. De flesta kvinnor han har mött har kanske också ofta haft en resa som varit spegelvänd. Hon har i regel inte kommit men de killar hon haft sex med kom snabbt och lätt. För snabbt. Hon han inte med.

Så nu efter några år så börjar hon lära hur hon själv fungerar. Hon är mer utforskande och tar för sig. Kan t.om ställa krav. Hon möter här en man som är på väg åt rakt motsatt håll. Hennes sexuella resa, och njutning, gror och växer. Den ges näring. Hans sexuella resa kanske också växer på ett sätt, men inte hans direkta fysiska njutning. För den hålls i chack. 

Sen behöver vi inte blanda in möjliga referenser till samhället i övrigt och den ofta spridda bilden av kvinnlig sexualitet kontra manlig sexualitet. Den ena är spännande och uppmuntras. Den andra...not so much. 

Så..så här skulle en bakgrund kunna se ut till varför det här mönstret utspelar sig i ett förhållande. 
    Ja det är en j-a skillnad. Kinken skulle jag ha svårt för men inte att han ofrivilligt hade svårt att komma om han njuter ändå.
Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?