• Anonym (M)

Han vägrar prata med oss

Han är ett as, låt han fortsätta bo hos den där kompisen så slipper ni honom

• Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-06 11:26:35 följande:
    Jag håller inte med. Nu lär det inte vara något fel i ts fall, men OM det inte vore hans barn så kan en person mycket väl känna en total avsaknad av känslor för "barnet" om det kommer fram och det finns inga måsten eller konstigheter i det.
    Det ÄR hans barn, han har varit pappa till henne i 14 år, oavsett blod!
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-06 12:31:57 följande:
    Läste du ens vad jag skrev...?
    Ja, du skrev om det inte vore hans barn
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 10:42:09 följande:
    Och det som var exakt före då?

"Nu lär det inte vara något fel i ts fall, men OM det inte vore hans barn..."
    Jag bryr mig inte om var du tror inte är fel, jag kommenterade den delen du skrev om att det inte skulle vara hans barn
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 11:02:48 följande:
    Men jag har inte påstått att det inte skulle vara hans barn. Varför måste du tjafsa om detta?
    Nej men du skrev OM. Och det var det jag kommenterade. Jag svarar på dina inlägg, och jag bryr mig inte om du inte gillar det.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 12:18:45 följande:
    Jag har inte sagt att jag inte gillar det, jag tycker bara att man ska hålla sig till det som faktiskt är sagt, och faktum är fortfarande att OM det inte vore hans barn så har han all rätt att vända henne ryggen. Om han anser att det inte är hans barn om det inte finns blodsband så spelar det verkligen ingen roll vad DU tycker om det.
    Han har all rätt att vända ett biologiskt barn ryggen också, oavsett vad du tycker. Så det är inte så relevant.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-08 14:51:47 följande:
    Jag har inte sagt något om biologiska barn så det känns märkligt att du tar upp det som något slags påstående som du sedan försöker motsäga.
    Lika lite som jag hade sagt något om att han inte har rätt att vända ryggen. Alltså inte relevant alls.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-08 15:11:21 följande:
    Nej, och det har jag inte heller påstått. Varför hittar du på en massa?

Det du har skrivit är följande:
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 11:33:56 följande:
    Det ÄR hans barn, han har varit pappa till henne i 14 år, oavsett blod!
    och det stämmer inte, för det är upp till HONOM att känna och bestämma OM det skulle ha visat sig med dna att han inte är biologisk pappa. Det du skriver är din åsikt, men den spelar ingen roll för hans del. Alla har rätt att göra som de vill.

Mitt svar som du kommenterade var inte ens riktat till dig utan till en annan användare som menade att man får försöka agera "vuxet" kring det här, istället för att vända ryggen som han nu har gjort, och jag höll inte med.

Och jag har inte heller påstått att du påstått det. Varför hittar du på en massa? Det var du som började med att motsäga något jag inte sagt, så det är lika relevant för mig att svara med att han får lämna ett biologiskt barn som du svarade mig att han får lämna ett icke-biologiskt. Jag hade inte sagt någonting om vad han har rätt att göra när du började dra upp det. Och han har all rätt att lämna henne även om han är biologisk pappa, so what? Inte relevant för nåt jag skrev.

• Anonym (M)
    PH76 skrev 2024-12-08 15:26:30 följande:
    Han borde hur som helst testa sig innan så han vet med säkerhet innan han bränner alla broar.
    TS och hennes dotter borde skita i om han testar sig eller vad han gör, han är ett as som han betett sig. Han förtjänar ingen dotter, biologisk eller ej.
  • Anonym (M)
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-08 15:15:07 följande:
    Jag tycker nog att om det är någon gång man har rätt till att bete sig "som en kränkt småunge" så är det väl efter att fått reda på att ens partner varit otrogen och man inte är pappan till barnet.
    Inte mot barnet, som inte gjort något fel alls.
  • Anonym (M)
    PH76 skrev 2024-12-08 15:50:37 följande:
    Ofantligt dum idé, då är de inte bättre än vad han är. Det är svårt att förutsäga hur folk kommer att reagera när de tror att hela deras liv rämnar. Han borde givetvis hållit sig lugn till ett test fanns, frun å andra sidan borde vara lika ivrig på att få fram ett text.

Du låter inte mycket bättre än mannen.
    Jag har aldrig påstått att jag är någon bra människa, och tråden handlar inte om mig, och ja om du har rätt i det då kan man lika gärna säga att du kommer inte kunna förutsäga hur mamman och framförallt dottern, som inte ens är vuxen, kommer reagera så hon kan mycket väl vända pappan ryggen för han svek även om han skulle visa sig vara biologisk far 
  • Anonym (M)
    PH76 skrev 2024-12-08 18:43:57 följande:
    Tråkigt att du känner att du är en dålig människa.

Jag förstår inte hur ditt resonemang går? Två fel gör inte ett rätt, nu verkar det ju som att TS och hennes dotter valt att inte reagera så drastiskt, vilket såklart är den bästa reaktionen. Och det är klart att hon kan vända pappan ryggen om, men är det utkomsten du villa ha?  Verkar konstigt.

Det känns inte som att du vill att det ska lösas sig utan mer att de ska förskjuta pappan oavsett resultat. Har jag fel?
    Jag skrev ingenting om vad jag känner om mig själv, det är du som började prata om mig istället för topic.

Mitt resonemang går som så att om du menar på att man får förstå pappan för att han lämnat dottern så kan man också med samma resonemang förstå dottern om hon lämnar pappan.

Vad jag vill är inte relevant för någonting.
Svar på tråden Han vägrar prata med oss