• Anonym (K)

Han vägrar prata med oss

Räkan77 skrev 2024-12-05 20:55:24 följande:

Ok att han är förbannad på dig, men att överge ett barn. Fy sjutton. Oavsett om han är biologisk pappa eller inte så borde han ta sitt ansvar som pappa. 

Ring familjerätten i din kommun och rådfråga hur du ska gå vidare.

I hans ögon är det ju inte hans barn. Nästa steg för honom är väl att ta reda på hur man avsäger sig faderskapet.

Vad ska familjerätten göra tänkte du...? Ts kan inte tvinga honom till varken riktigt test eller att vara förälder.
  • Anonym (K)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-05 21:57:52 följande:

Alltså snälla, det ÄR hans barn!

Jaså...? Varför visar DNA-testet fel då? Har dottern testat sig exakt mot hans DNA eller hur gick det till?
  • Anonym (K)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-05 22:34:00 följande:
    Nej, den matchade mot någon annan som gjort.
    Ja men herregud, det kan han absolut inte ta som något bevis för att han inte skulle vara pappa! Finns "tusen" förklaringar där!

Riv i åt karln att ta sitt jävla förnuft till fånga och gå med på ett riktigt faderskapstest!! Nu tycker jag verkligen att han är fånig, som om det inte vore nog illa förut.
  • Anonym (K)
    Anonym (oav) skrev 2024-12-06 09:08:58 följande:
    Fast... har man levt med och uppfostrat ett barn som sitt eget upp till tidiga tonåren, så tar ju inte det slut bara sådär. Även om det är svårt att smälta så får man ju försöka agera vuxet kring det hela.
    Jag håller inte med. Nu lär det inte vara något fel i ts fall, men OM det inte vore hans barn så kan en person mycket väl känna en total avsaknad av känslor för "barnet" om det kommer fram och det finns inga måsten eller konstigheter i det.
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 11:33:56 följande:
    Det ÄR hans barn, han har varit pappa till henne i 14 år, oavsett blod!
    Läste du ens vad jag skrev...?
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 10:15:19 följande:
    Ja, du skrev om det inte vore hans barn
    Och det som var exakt före då?

"Nu lär det inte vara något fel i ts fall, men OM det inte vore hans barn..."
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 10:50:44 följande:
    Jag bryr mig inte om var du tror inte är fel, jag kommenterade den delen du skrev om att det inte skulle vara hans barn
    Men jag har inte påstått att det inte skulle vara hans barn. Varför måste du tjafsa om detta?
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 11:10:14 följande:
    Nej men du skrev OM. Och det var det jag kommenterade. Jag svarar på dina inlägg, och jag bryr mig inte om du inte gillar det.
    Jag har inte sagt att jag inte gillar det, jag tycker bara att man ska hålla sig till det som faktiskt är sagt, och faktum är fortfarande att OM det inte vore hans barn så har han all rätt att vända henne ryggen. Om han anser att det inte är hans barn om det inte finns blodsband så spelar det verkligen ingen roll vad DU tycker om det.
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 11:14:08 följande:
    Han har all rätt att vända ett biologiskt barn ryggen också, oavsett vad du tycker. Så det är inte så relevant.
    Jag har inte sagt något om biologiska barn så det känns märkligt att du tar upp det som något slags påstående som du sedan försöker motsäga.
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 14:56:51 följande:
    Lika lite som jag hade sagt något om att han inte har rätt att vända ryggen. Alltså inte relevant alls.
    Nej, och det har jag inte heller påstått. Varför hittar du på en massa?

Det du har skrivit är följande:
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 11:33:56 följande:
    Det ÄR hans barn, han har varit pappa till henne i 14 år, oavsett blod!
    och det stämmer inte, för det är upp till HONOM att känna och bestämma OM det skulle ha visat sig med dna att han inte är biologisk pappa. Det du skriver är din åsikt, men den spelar ingen roll för hans del. Alla har rätt att göra som de vill.

Mitt svar som du kommenterade var inte ens riktat till dig utan till en annan användare som menade att man får försöka agera "vuxet" kring det här, istället för att vända ryggen som han nu har gjort, och jag höll inte med.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hille) skrev 2024-12-08 17:48:49 följande:

Han verkar inte förstå hur han ska tolka testet. Finns det någon kompis eller släkting som du kan be ringa honom och förklara? Och uppmana honom att beställa ett faderskapstest. 

Om testet säger att någon annan är pappan, hur kan man misstolka det?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hille) skrev 2024-12-11 07:51:38 följande:

Nja, det står att det matchat med någon annan. Frågan är hur nära den matchningen är. Skulle det tex kunna vara så att det är en okänd bror eller farbror till TS man? TS kan inte svara på frågor om testet vilket jag tolkar som att de inte förstår hur de ska tolka det (alternativt hittat på historien). Om TS man topsas kan det ju hända att det blir en ännu bättre matchning på honom. 

En riktigt sorglig förklaring skulle kunna vara att någon utsatt TS för övergrepp. :( 

Jag önskar att fler förstod hur omvälvande såna här tester kan bli innan de gör dem. 

TS minns nog om hon blivit utsatt för övergrepp.
Svar på tråden Han vägrar prata med oss