• Anonym (Mama)

Han vägrar prata med oss

Lång historia kort. Dottern i tidiga tonåren fick ett sånt där dnatest för släktforskning och enligt det är hennes pappa inte hennes pappa, utan nån annan... och han vägrar lyssna på något och vägrar ens prata med någon av oss. Jag säger gång på gång att testet måste visa fel, men han har flyttat in hos en kompis och svarar som sagt inte.

Någon med råd? Snälla någon?

• Svar på tråden Han vägrar prata med oss
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 11:10:14 följande:
    Nej men du skrev OM. Och det var det jag kommenterade. Jag svarar på dina inlägg, och jag bryr mig inte om du inte gillar det.
    Jag har inte sagt att jag inte gillar det, jag tycker bara att man ska hålla sig till det som faktiskt är sagt, och faktum är fortfarande att OM det inte vore hans barn så har han all rätt att vända henne ryggen. Om han anser att det inte är hans barn om det inte finns blodsband så spelar det verkligen ingen roll vad DU tycker om det.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 12:18:45 följande:
    Jag har inte sagt att jag inte gillar det, jag tycker bara att man ska hålla sig till det som faktiskt är sagt, och faktum är fortfarande att OM det inte vore hans barn så har han all rätt att vända henne ryggen. Om han anser att det inte är hans barn om det inte finns blodsband så spelar det verkligen ingen roll vad DU tycker om det.
    Han har all rätt att vända ett biologiskt barn ryggen också, oavsett vad du tycker. Så det är inte så relevant.
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 11:14:08 följande:
    Han har all rätt att vända ett biologiskt barn ryggen också, oavsett vad du tycker. Så det är inte så relevant.
    Jag har inte sagt något om biologiska barn så det känns märkligt att du tar upp det som något slags påstående som du sedan försöker motsäga.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-08 14:51:47 följande:
    Jag har inte sagt något om biologiska barn så det känns märkligt att du tar upp det som något slags påstående som du sedan försöker motsäga.
    Lika lite som jag hade sagt något om att han inte har rätt att vända ryggen. Alltså inte relevant alls.
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 14:56:51 följande:
    Lika lite som jag hade sagt något om att han inte har rätt att vända ryggen. Alltså inte relevant alls.
    Nej, och det har jag inte heller påstått. Varför hittar du på en massa?

Det du har skrivit är följande:
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 11:33:56 följande:
    Det ÄR hans barn, han har varit pappa till henne i 14 år, oavsett blod!
    och det stämmer inte, för det är upp till HONOM att känna och bestämma OM det skulle ha visat sig med dna att han inte är biologisk pappa. Det du skriver är din åsikt, men den spelar ingen roll för hans del. Alla har rätt att göra som de vill.

Mitt svar som du kommenterade var inte ens riktat till dig utan till en annan användare som menade att man får försöka agera "vuxet" kring det här, istället för att vända ryggen som han nu har gjort, och jag höll inte med.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (oav) skrev 2024-12-06 09:04:55 följande:
    Men ar du att han bara drog och lämnade er alla efter att ha fått veta detta? Och vägrar prata med er eller försöka se om beskedet stämmer? Är han alltid så omogen och irrationell i sitt beteende? Det är svårt att ge råd när mannen verkar vara så svår att kommunicera med och beter sig som en kränkt småunge.

Även om ett nytt test skulle visa att han är pappan, så skulle ju relationen mellan ffa honom och dottern vara rejält påverkad av hans beteende. Jag skulle nog ha svårt att fortsätta med honom om jag var i ditt ställe. 
    Jag tycker nog att om det är någon gång man har rätt till att bete sig "som en kränkt småunge" så är det väl efter att fått reda på att ens partner varit otrogen och man inte är pappan till barnet.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-06 20:09:19 följande:

Han valde att förskjuta sitt barn och sin fru, kalla den sistnämnda fula saker och göra sig okontaktbar för sina allra närmaste, istället för att i första hand se möjligheten att det blivit nåt fel med testet.

Han har verkligen visat sina sanna färger, du.

...Eller så kanske det är frugan som visat sina sanna färger genom att ha varit otrogen?
  • PH76
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-08 15:17:38 följande:
    ...Eller så kanske det är frugan som visat sina sanna färger genom att ha varit otrogen?
    Han borde hur som helst testa sig innan så han vet med säkerhet innan han bränner alla broar.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-08 15:11:21 följande:
    Nej, och det har jag inte heller påstått. Varför hittar du på en massa?

Det du har skrivit är följande:
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 11:33:56 följande:
    Det ÄR hans barn, han har varit pappa till henne i 14 år, oavsett blod!
    och det stämmer inte, för det är upp till HONOM att känna och bestämma OM det skulle ha visat sig med dna att han inte är biologisk pappa. Det du skriver är din åsikt, men den spelar ingen roll för hans del. Alla har rätt att göra som de vill.

Mitt svar som du kommenterade var inte ens riktat till dig utan till en annan användare som menade att man får försöka agera "vuxet" kring det här, istället för att vända ryggen som han nu har gjort, och jag höll inte med.

Och jag har inte heller påstått att du påstått det. Varför hittar du på en massa? Det var du som började med att motsäga något jag inte sagt, så det är lika relevant för mig att svara med att han får lämna ett biologiskt barn som du svarade mig att han får lämna ett icke-biologiskt. Jag hade inte sagt någonting om vad han har rätt att göra när du började dra upp det. Och han har all rätt att lämna henne även om han är biologisk pappa, so what? Inte relevant för nåt jag skrev.

• Anonym (M)
    PH76 skrev 2024-12-08 15:26:30 följande:
    Han borde hur som helst testa sig innan så han vet med säkerhet innan han bränner alla broar.
    TS och hennes dotter borde skita i om han testar sig eller vad han gör, han är ett as som han betett sig. Han förtjänar ingen dotter, biologisk eller ej.
Svar på tråden Han vägrar prata med oss