• Anonym (Pfft)

Vems är priset?

Det har varit en tävling på pojkvännens jobb, i en sak han skulle vara chanslös i, men som jag är grym på. "För skojs skull" skickade han in mitt som bidrag och det vann. Priset är relativt värdefullt (en produkt för runt 3000). Han är bestämd med att den är hans, men jag håller väl inte riktigt med om det... kommer dock inte göra en grej av det, men lite irriterad är jag ändå att han så totalt tagit äran för något jag skapat.

• Svar på tråden Vems är priset?
  • Anonym (GG)

Grattis till vinsten! Ni har gjort fel båda två. Du fick inte delta och han har inte gjort bidraget.

• Anonym (petty)

Om du vill vara extra småaktig så kan du strunta i att köpa någon present till honom nästa gång han fyller år, med orden att du ju redan givit honom något värt 3000...

• Aliona

Det är definitivt inte ditt, eftersom tävlingen inte är öppen för dig. Men det är inte hans heller eftersom han fuskade sig till det. Sanningen är att det inte tillhör mågon av er. 

Ska ni ändå behålla fuskpriset så handlar det väl lite om hur det gick till. Gick du med på att han kunde skicka in ditt bidrag som hans så har du också gett bort priset till honom. Snodde han det av dig så har han dubbel o-rätt till det. 

• Tecum

Priset är mest hans då du inte får vara med i tävlingen. Att du hjälpte honom fuska var väl frivilligt från din sida.

Men det som de flesta skulle gjort i er situation är att antingen dela på priset eller att han kompenserade dig med en present du vill ha. Så gör man i en bra relation...

• Anonym (Pfft)

Nej han hade inte min tillåtelse att posta mitt och det finns inget i reglerna om att man inte får ta hjälp av andra. Jag har gjort saker åt hans jobb tidigare, så de borde känna igen min stil. Problemet här är att han använde mitt utan tillåtelse.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Pfft) skrev 2024-12-05 16:37:38 följande:

Nej han hade inte min tillåtelse att posta mitt och det finns inget i reglerna om att man inte får ta hjälp av andra. Jag har gjort saker åt hans jobb tidigare, så de borde känna igen min stil. Problemet här är att han använde mitt utan tillåtelse.

Så du sitter och gör saker som han ska göra på sitt jobb? Varför?

Hur fick han tag på ditt bidrag om dun inte gav det till honom?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Ingen av er ska ha priset, det är ju faktiskt självklart eftersom ingen av er kan vinna. Möjligen pojkvännen definitivt inte du! Låt den som kom som nr 2 i tävlingen få sitt pris. Grattis till hen {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Pfft)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-05 18:02:58 följande:

Ingen av er ska ha priset, det är ju faktiskt självklart eftersom ingen av er kan vinna. Möjligen pojkvännen definitivt inte du! Låt den som kom som nr 2 i tävlingen få sitt pris. Grattis till hen {#emotions_dlg.flower}

Som sagt, finns ingen regel om att man inte får ta hjälp, men han hade inte min tillåtelse att använda något jag gjort.
  • Anonym (Pfft)

Rent krasst var det jag som vann, så vad är problemet med att han skulle ge mig vinsten? Jag kommer inte kräva det, men ni säger så strikt nej till det, varför?

Svar på tråden Vems är priset?