• Anonym (Noella)

Panik ångest

Hej
    jag är en tjej på 21 år, jag har börjat må väldigt dåligt och har panik attacker, jag sover dåligt och mitt jobb gör inte de bättre. Jag jobbar som flygvärdinna och behöver vakna tidigt och ibland blir jag inkallad 4:00 på morgonen. Jag missar alla roliga grejer me familj och pojkvännen. Jobbar väldigt mycket och känner mig trött och ångestfylld. Jag får bra betalt. men jag har panik attacker varje gång under jobbet. Har fått setrlaine oxh atarax utskrivet de hjälper ej. Känner att jag börjar bli trött, sjukanmälde mig för imorgon. För jag verkligen är ångestfylld och inte kan sova. Känner mig som en loset.

jag har drömmar va jag vill göra och de är att bygga naglar. jag är mitt i en utbildning. vill bli färdig me de och försöka få jobb på en salong. Men tills dess vet jag inte Va jag ska göra :/

• Svar på tråden Panik ångest
  • Anonym (F)

Familj, pojkvän, roliga saker, jobb. Tycker det låter som ett drömliv 

• Anonym (Noella)
    Anonym (F) skrev 2024-12-05 19:27:34 följande:

Nu är de så jag inte göra något me tanke på mina arbetstider och hur lite sömn jag får :)
  • Anonym (Förstår)

Jag känner igen mycket av det du skriver. Försök att stoppa innan du går in i väggen och får utmattningssyndrom. Det fick jag och det är tyvärr vanligt i stressande yrken. Vet inte hur länge du ätit Sertralin men det kan ta ett tag innan det ger effekt. Du kan även pröva att byta medicin. Biverkningarna kan vara jobbiga i flera veckor. Atarax har jag med testat men kunde inte fortsätta med den, blev jättetrött och dåsig. Sök hjälp hos t.ex vårdcentralen eller någon vårdapp. För mig har sjukskrivning, medicin och samtalsterapi hjälpt men vägen dit var lång. Försökte stå ut så väntade tyvärr länge innan jag sökte hjälp. Lycka till! 

• Anonym (Bromsa i tid)