Inlägg från: Anonym (Bara 21) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bara 21)

Panik ångest

Du är bara 21 och känner så redan. Fortsätter du i samma spår är du trasig redan när du är 25, kanske tidigare. 

När du är så ung kommer inte f-kassan godkänna dig sjukskriven särskilt länge, så det blir korta sjukskrivningar sedan tillbaks i samma igen vilket kommer göra dig helt loco och när du är 35 kommer du inte kunna jobba mer än några veckor i taget vilket blir en evig karusell med vård, korta sjukskrivningar, depressioner och antagligen ett rejält missbruk av benzodiazepiner.

Nu vet jag inte om det blir exakt så där, men jag finner det som en sannolik 15års prognos av ditt liv.     

• Anonym (Bara 21)
    Anonym (J) skrev 2024-12-06 08:57:58 följande:
    Ditt inlägg lär bara öka hennes ångest mer. Jag fick vara sjukskriven i flera år som 20åring. Fick benzo men blev då inte beroende för jag tog det enbart när jag var tvungen. Har det fortfarande, 12 år senare. Men behöver nu nästan aldeig ta det. Hon kan visst få hjälp av vården.
    Vad unga damen behöver är att jobba mindre. Lösningen är inte medicin, terapi, motion utan att inte jobba så mycket. Hon är bara 21 och i början på nåt som kan gå väldigt snett om hon fortsätter jobba så mycket, det är inte alls säkert att vården är särskilt hjälpsam heller så hon kan inte fortsätta i samma spår och lita på att vården kan medicinera henne ok.
Svar på tråden Panik ångest