• Anonym (Nn)

Se sambon som en vän istället?

Jag tycker du tänker helt rätt TS, du ville vara gift innan barn men det blev som han ville. Nu är det hans tur att kompromissa. Inget giftemål inget hus, stå på dig. (Har själv haft exakt samma krav så jag förstår dig verkligen)

Jag är själv barn till föräldrar som inte var gifta och det har varit ett helvete för min mamma när pappa gick bort och framåt. Alla hans pengar gick till oss barn och mamma stod för försörjningen, (med pension från pappa). 

VAD är det han inte vill med giftemål? Stå i centrum? Eller faktiskt vara gift? Om frieriet är ett sånt problem för honom så skippa det då, kolla istället på vart ni vill gifta er och boka det.

Sen förstår jag verkligen att du tappar intresset för honom, han har ju sårat dig dig i flera år. Du har varit tydlig sen start men han ignorerar det och ser bara sig själv i detta. Det är sorgligt att du inte ska kunna planera och tänka på framtiden. 

Eller så bokar du en kyrka/ stadshus vad som helst i sommar, meddelar honom och så får du se vad han säger? Är det bara press över frieri så borde han ju bli glad och så kanske han vill börja planera? 

Svar på tråden Se sambon som en vän istället?