Se sambon som en vän istället?
Vilken falsk person. Lovar saker han inte kan hålla. Som han vet att han inte vill göra.
Funderar på att separera?
Vilken falsk person. Lovar saker han inte kan hålla. Som han vet att han inte vill göra.
Funderar på att separera?
Du känner honom. Är det just att du vill ha ett upphaussat frieri som gör att han inte vågar "fråga" kanske?
Ni har redan varit ihop länge och har ett liv ihop. I praktiken är ni redan gifta så du behöver nog inte tvivla på att han är seriös.
Helt ärligt tycker jag det är sjukt förlegat att "månne måste fria". Ni kan väl prata om det och hur ni vill ha det och så går ni vidare därifrån.
Men du vet nog bäst om du drömmer om någon sorts Hollywoodromance som den man du valt troligen aldrig kommer kunna leverera. Isf kanske ni kan bara gå och titta på ringar ihop! Om du älskar honom och han är en bra man får du kanske möta honom på halva vägen för att få till det där giftermålet.
Tycker det framgår av TS inlägg att det handlar om det juridiska.
Även att han innerst inne inte vill gifta sig, för då hade de varit gifta redan. Vill båda gifta sig så gifter man sig. Man löser det.
Nä av ren princip tänker jag inte fria eller bara boka in något så allt han behöver göra är att dyka upp.
Tycker det hela är något man gör tillsammans, vissa saker kan inte båda göra.
Jag var tex gravid och bar ett barn osv. De kunde inte han vara, så även om jag kan fria så tycker jag att han gott får stå för det, särskilt eftersom han dessutom lovat att han skulle göra det.
Han är inte särskilt glad på mig just nu, för att jag säger att jag vill skriva avtal på sådant som köps in etc ifall det tar slut eller någon dör eftersom jag då inte ärver honom och han inte mig så vill jag att vi skriver avtal så det om den dagen kommer inte blir en massa bekymmer
Då så, om det juridiska kommer efter principen, så får ni fortsätta vara ogifta. Och ingen behöver fria, ni kan tillsammans bestämma er för att gifta er.