Om socialtjänsten inte hör av sig efter en anmälan?
Utreder de bara barnen så tror jag att det blir lika förra utredningen. Att barnen har det bra. Börjar de utreda mig är jag mer osäker på utgången.
Självklart dömer jag inte dig, jag är den första att förstå att livet ger sig komplicerat ibland. Jag är säker på att du älskar dina barn.
Och ja, det finns en stor risk att denna utrednings fokus kommer ligga hos din karaktär snarare än om barnen är hela och rena. När det kommer en orosanmälan är det alltid barnen som anmäls (såtillvida det inte är frågan om en vuxen person utan barn som t ex hamnat i fyllecell upprepade gånger, då gäller anmälan vederbörande). Det händer titt som tätt att barn blir orosanmälda trots att en förälder som de inte bor hos har gjort något dumt (som exempel).
Det du behöver göra nu är som sagt att lägga all fokus på dina barn, sätta dig själv och dina behov samt önskningar åt sidan om du ska ha en chans att klara den här utredningen. Jag vet att du kan innerst inne och önskar dig all lycka! ❤️
*ter, inte ger ☺️
Fick svar från soc. De ringde aldrig och kollade med läkaren. De köpte min förklaring och skrev av den här orosanmälan också.
Läggs bara förundersökningen ner så är jag en fri man.
Livet är bra härligt ibland! :)