Inlägg från: Anonym (hj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hj)

Frågor till er tjejer som förstorat brösten

Anonym (W) skrev 2024-12-09 10:56:19 följande:
    Jag har inga problem med skavanker här och där på den jag älskar.
    Men det har inte med dig att göra, det har med kvinnan själv att göra som du är tillsammans med. Skulle du lämna en annars perfekt partner du varit med ett tag om denna ville tex korrigera bröst eller mage efter förlossning och amning? Jag tror de flesta inte skulle det.

Själv har jag gått från e-kupa till en sladdrig b-kupa efter barnen, det finns i stort sett inget bröst kvar, bara lös hud. Magen är täckt med bristningar, lös hud som hänger ner och delade magmuskler. Så har det varit sedan första barnet för 12 år sedan, jag tänker absolut operera båda. Jag ser det som att återställa mig någotsånär i kroppen och känna mig bekväm och för att jag ska slippa ont i ryggen och ha en viss oförmåga att gymma då magmusklerna inte orkar.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-09 16:19:08 följande:

Även om brösten är tomma efter amning brukar de hämta sig med tiden, alltså bli fylligare. Men de blir aldrig som förr. Å andra sidan, måste man ha perfekta bröst?

Nej de hämtar sig inte. Mina är inte ens bröst längre, bara lågt hängande hud, det tycker jag inte man ska behöva leva med om man inte själv tycker det ser fint ut.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-09 17:41:25 följande:
    Då är dina ett undantag, Är du väldigt mager, då har de svårare att hämta sig?

Det är var och ens val att operera brösten, jag dömer ingen för det. Ville bara påpeka att brösten förändrar sig över tid
    Jag har varit både större och mindre, visst finns det mer fett i om jag är tyngre, men inte mer av själva bröstvävnaden, den är kraftigt minskad. Samt att huden är uttöjd. Det är inte så hälsosamt för mig att gå upp i vikt bara för att få bröst heller, samt behövdes det inte innan jag födde barn.
Svar på tråden Frågor till er tjejer som förstorat brösten