Inlägg från: Anonym (Lars-Åke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lars-Åke)

Istället för otrohet?

De som är otrogna verkar söka någon spänning eller sexuella varianter som de inte får hemma. Jag misstänker att de inte riktigt vågar visa sina kinks i äktenskapet/samboskapet. 

Alla behöver vi väl lite spänning. Vi har introducerat lätt smisk, erotiska noveller med mera. 

Vad finns det mer att utmana sin partner med, för att höja spänningen och slippa vara otrogen?

• Svar på tråden Istället för otrohet?
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Cecilia) skrev 2024-12-08 10:33:00 följande:

Du har heeelt missat poängen med varför folk är otrogen.....

Jag har varit otrogen och det handlade aldrig om sex...Jag hade ett fantastiskt rikt och skönt sexliv hemma. Jag fick verkligen allt den vägen. Men jag valde otrohet ändå....för att den mannen gav mig andra värdefulla saker jag insåg att jag saknade både i mitt liv och i mitt äktenskap. Sexet var sekundärt, även om det också tjänade sitt syfte och gav mig erfarenhet.  

Mannen då jag var otrogen med? Jo han var också gift med ett blomstrande sexliv med sin fru . Han var notoriskt otrogen för att han kunde.. Han gillade jakten, pirret, utmaningen, uppvaktningen i att bli sedd och bekräftad och det förbjudna , det gröna gräset och möjligheten att briljera i sängen för herregud vad bra han var.  

En manlig vän berättade att han var otrogen för att hans fru alltid jobbade så mycket.  Hon jobbar inom vården med skiftgång och dubbla pass och turer och dom sågs så sällan och han kände sig övergiven och sårad . Inget fel på sexet där heller. 

Nja, inte helt missat poängen, men kanske missade din poäng. Det finns förstås olika skäl till att vara otrogen. Ett vanligt är nog att äktenskapet håller på att surna och kommer att ta slut eller stagnera helt. Ett annat att ena parten behöver starkare bekräftelse än hen får därhemma.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Ascendere skrev 2024-12-09 10:46:36 följande:

För vissa, både kvinnor och män men är nog aningen vanligare hos kvinnor, så är det just en ny partner som ÄR det man tänder på. 

Det spelar ingen roll vilka roliga kreativa varianter man tänker ut, är det med samma partner så blir det ändå ointressant. 

Det låter ju lite deppigt... Själv tror jag att en del otrohet skulle undvikas om man på riktigt och på djupet vågar blotta sina kinks, överskrida gränser tillsammans, öppna sitt hjärta och berätta vad man längtar efter, om man verkligen lyssnar på vad den andra parten säger eller signalerar. 
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Jägaren) skrev 2024-12-11 09:58:06 följande:
    Tack! Fantastiskt intressant och visar verkligen upp hur mångfasetterad relationsfrågor kan vara. I korgen har vi bl a ekonomi, sex, livsåskådning, värderingar och drömmar. Ofta vill vi koka ned det till att det handlar om sexliv och ekonomi, fungerar det så rullar tåget på så vansinnigt bra och väloljat men icke! Du gav ett bra exempel som jag hoppas många kan lära av. Dessutom openminded  inställning till er transition 
    i relationen. Du nämner också att ni behåller vänskapen, fantastiskt bra och kanske även en viktig pusselbit i framtiden. Man vet aldrig när eller om man plötsligt står själv igen och ibland kan det matcha någon goding från förr och genast har ett ganska mediokert singelliv plötsligt blivit eldigt igen ;)
    Jag inser att jag (TS) ställde en ganska begränsad fråga. Jag inser av kloka inlägg i tråden att otrohet kan bero på många olika saker.

Det jag hade hängt upp mig på var att folk i olika trådar ondgjorde sig över sitt påvra eller knappt befintliga sexliv, och verkade tycka att otrohet skulle lösa det problemet. Att de skulle få äta sexkakan och behålla villan, Volvon och vovven.
Svar på tråden Istället för otrohet?