Anonym (Jägaren) skrev 2024-12-11 09:58:06 följande:
Tack! Fantastiskt intressant och visar verkligen upp hur mångfasetterad relationsfrågor kan vara. I korgen har vi bl a ekonomi, sex, livsåskådning, värderingar och drömmar. Ofta vill vi koka ned det till att det handlar om sexliv och ekonomi, fungerar det så rullar tåget på så vansinnigt bra och väloljat men icke! Du gav ett bra exempel som jag hoppas många kan lära av. Dessutom openminded inställning till er transition
i relationen. Du nämner också att ni behåller vänskapen, fantastiskt bra och kanske även en viktig pusselbit i framtiden. Man vet aldrig när eller om man plötsligt står själv igen och ibland kan det matcha någon goding från förr och genast har ett ganska mediokert singelliv plötsligt blivit eldigt igen ;)
Jag inser att jag (TS) ställde en ganska begränsad fråga. Jag inser av kloka inlägg i tråden att otrohet kan bero på många olika saker.
Det jag hade hängt upp mig på var att folk i olika trådar ondgjorde sig över sitt påvra eller knappt befintliga sexliv, och verkade tycka att otrohet skulle lösa det problemet. Att de skulle få äta sexkakan och behålla villan, Volvon och vovven.