• Anonym (Nervös men pirrig)

Spökstreck clearblue

Ska ha mens om 3 dagar enligt flo. Tog ett test med clearblue under dagen. Hade hållt mig i 3 timmar från att kissa. Det blev ett liiiitet svagt tunt streck efter några minuter, som jag enbart såg om jag lös med mobilens ficklampa på den. Efter 15-20 min såg det ut som på bilden. Vad tror ni?

• Svar på tråden Spökstreck clearblue
  • Aliona

Jag skulle inte ha vågat dra någon slutsats från ett sånt test. Det är ju så tråkigt om man tar det som positivt och sen visar det sig att det var fel. Jag tror nog att du är gravid, men själv hade jag inte tagit ut någon glädje med så svagt test utan tagit ett nytt imorgon. Visst kan strecken vara svaga, men de ska synas med blotta ögat och inom den angivna tiden. 

Aliona skrev 2024-12-09 20:57:28 följande:

Jag skulle inte ha vågat dra någon slutsats från ett sånt test. Det är ju så tråkigt om man tar det som positivt och sen visar det sig att det var fel. Jag tror nog att du är gravid, men själv hade jag inte tagit ut någon glädje med så svagt test utan tagit ett nytt imorgon. Visst kan strecken vara svaga, men de ska synas med blotta ögat och inom den angivna tiden. 

Jag vet inte om jag gör rätt nu när jag svarar genom att citera, men hoppas på det 😂

Ja jag tyckte det var lite märkligt streck. Men när jag kollar på mitt sparade graviditetstest från förra graviditeten så ser det likadant ut med ett smalt streck, men också lite transparent blått bredvid också. Får ta ett till imorgon och se vad det visar 🙈
  • Aliona
    Anonym (Nervös men pirrig) skrev 2024-12-09 21:07:29 följande:
    Jag vet inte om jag gör rätt nu när jag svarar genom att citera, men hoppas på det 😂

Ja jag tyckte det var lite märkligt streck. Men när jag kollar på mitt sparade graviditetstest från förra graviditeten så ser det likadant ut med ett smalt streck, men också lite transparent blått bredvid också. Får ta ett till imorgon och se vad det visar 🙈
    Du får säkert ett positivt imorgon. Håller tummarna för dig! 
    Aliona skrev 2024-12-09 21:16:16 följande:
    Du får säkert ett positivt imorgon. Håller tummarna för dig! 
    Jag vet inte vad jag hoppas på. Eller jag vill så så så gärna ha ett till barn, men hade tänkt mig att försöka bli gravida nästa år, då jag precis fått fast jobb och hade velat komma in i det lite först. Men samtidigt känner jag att det kommer jag ju komma tillbaka till efteråt så det är säkert inga problem. Och sen har vi precis börjat få två heltidslöner och kunde äntligen andas ut lite efter år av studier och småbarnsår 🙈 MEN om det är ett plus, så har vi ju 8-9 månader på oss att spara undan pengar. Äsch allt löser sig på ett eller annat sätt 🙏🏻
  • Anonym (:))

Tog du ett test idag? 🙃

• Anonym (F)

Grattis! Du är gravid 

Anonym (:)) skrev 2024-12-10 09:17:31 följande:

Tog du ett test idag? 🙃

Ja men det visar samma spökstreck 🙈
  • Anonym (Inte positivt)

Sådana smala streck är tyvärr inte positiva, man får ofta sådana på cb testen. Strecket ska vara lika brett som kontroll strecket för att det ska vara positivt.

Ta ett digitalt istället så får du veta, lycka till!

Anonym (Inte positivt) skrev 2024-12-10 12:05:15 följande:

Sådana smala streck är tyvärr inte positiva, man får ofta sådana på cb testen. Strecket ska vara lika brett som kontroll strecket för att det ska vara positivt.

Ta ett digitalt istället så får du veta, lycka till!

Jag förstår. Men med min förra graviditet såg det ut såhär (har sparat testet och kollade på det igår. Möjligtvis att man ser ett lite bredare halvt genomskinligt streck också, men det är den här blåa tunna linjen också som är väldigt tydlig) 

Men antar att det borde ha varit tydligare streck idag eftersom jag tog med morgonkisset. Ska köpa ett digitalt sen 🙏🏻
    Anonym (Nervös men pirrig) skrev 2024-12-10 12:33:02 följande:
    Jag förstår. Men med min förra graviditet såg det ut såhär (har sparat testet och kollade på det igår. Möjligtvis att man ser ett lite bredare halvt genomskinligt streck också, men det är den här blåa tunna linjen också som är väldigt tydlig) 

Men antar att det borde ha varit tydligare streck idag eftersom jag tog med morgonkisset. Ska köpa ett digitalt sen 🙏🏻
    Uppdatera gärna vad det digitala säger 😀
    Anonym (:)) skrev 2024-12-10 13:24:03 följande:
    Uppdatera gärna vad det digitala säger 😀
    Var och köpte 2 pack nu. Men lär få vänta till imorgon så jag tar på morgonkisset 🙈 hatar att vänta 😂
  • Anonym (Inte positivt)
    Anonym (Nervös men pirrig) skrev 2024-12-10 14:09:50 följande:
    Var och köpte 2 pack nu. Men lär få vänta till imorgon så jag tar på morgonkisset 🙈 hatar att väntta.

De digitala visar flera dagar innan bim (även de dom inte är testa tidigt), för mig har de alltid visat positivt 10-11 dagar efter ägglossning. Behöver inte vara med morgonurin heller, det enda är att veckorna kan visa fel annars om man har med veckoindikator.  Så om du inte vill vänta är det bara att köra!
  • Anonym (Inte positivt)
    Anonym (Nervös men pirrig) skrev 2024-12-10 12:33:02 följande:

När ett positivt cb torkar ser man ofta tydligast ett smalt streck och sedan som en skugga av resten av strecket. Men just de här som endast är smala redan från början och som ofta kommer tydligt först efter tiden, de räknas inte som positiva.  sedan kan man såklart vara gravid ändå, även om det är för tidigt att se på testet.
  • Anonym (F)

Hag fick ett sånt smalt streck ett par dagar innan bim och jag var gravid. =)

Anonym (Nervös men pirrig) skrev 2024-12-10 14:09:50 följande:
    Var och köpte 2 pack nu. Men lär få vänta till imorgon så jag tar på morgonkisset 🙈 hatar att vänta 😂
    Testade du idag?
    Anonym (:)) skrev 2024-12-11 21:04:14 följande:
    Testade du idag?
    Jag var inte gravid. Mensen kom 2 dagar efter. Har även tagit ett test under mensen ifall det skulle varit något. Men det var negativt 🙈 kanske lika bra. Vi vill skaffa ett till, men gärna till våren eller sommaren då jag precis fått fastanställning på mitt jobb med nya arbetsuppgifter. Så vill komma in i det först. Men om några månader så ska vi börja försöka på syskon till våra två tjejer 🥰
Svar på tråden Spökstreck clearblue