Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Kommer aldrig duga åt svärmor

Anonym (Sandra) skrev 2024-12-10 19:38:50 följande:

Nej det har du rätt i, det kommer man aldrig ifrån men jag tycker det är väldigt fult att prata illa om henne sedan näst intill avguda allt hon lägger ut. Jag vill inte att de ska prata sådär om mig. 

Det är mycket möjligt att något liknande skulle ske i min familj om mitt syskon skiljde sig och skaffade en ny. Och det beror på att man skulle känna att man behöver fortsätta ge fd partnern positiv uppmärksamhet då man vet att denne annars skulle kunna reagera med att via barnen fortsätta sin kontroll och styrning.

Att du inte får samma uppmärksamhet vid födelsedag kan ju mycket väl vara så att det är för att de vet att de kan vara sig själva med dig. Min partner får ingen uppmärksamhet av min familj vid födelsedag mer än en liten present i efterhand nästa gång man ses. Men det är för att han är favoriten man inte behöver göra sig till för.

Att de snackar skit om henne behöver inte alls betyda att de snackar skit om dig. Kan mycket väl bara vara baserat på att de är så glad att du kommit att de inte kan låta bli att jämföra.
Svar på tråden Kommer aldrig duga åt svärmor