Inlägg från: Anonym (Mirabell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mirabell)

Vill inte gå

Terraste skrev 2024-12-10 23:08:54 följande:
    Det är det jag menar, jag försöker lösa kläder själv men vad jag än väljer så duger inget.
    Toppen och kjolen var jättefina och kavajen över var pricken över iet. Det tyckte t.o.m min make. Han tyckte även lavendeldressen var fin. Den blåa klänningen tyckte han var lite mer alldaglig men ändå tillräckligt fin för bröllop.
    Jag är inte mycket för att klä upp mig, känner mig mest obekväm så därför vill jag ha sånt jag trivs i och som ändå passar ett bröllop.
    Men när ingenting duger så bryter jag ihop och känner ett agg mot dessa 2. Så som dom 2 beter sig mot mig beter dom sig inte mot min makes brors sambo. Trolig anledning - hon klär sig som dom anser är korrekt.

För att vara helt ärlig så tror jag inte svärmor och svägerskan tycker om mig.

Förklara för dem att du inte är deras Barbiedocka. Vill de ha med dig på bröllopet så får de acceptera dig som du är. Det hade varit skillnad om du hade klätt dig opassande eller stötande, men att de inte tycker att det är fint nog ger dem inte rätt att trampa över gränsen så här. 

Folk kan bli lite knäppa när det gäller bröllop så jag tycker du ska försöka ha överseende med dem men du bör ändå vakta på dina egna gränser. Det är inte bra att låta släktingar trampa på en och låta sig behandlad som mindre vetande.

En vänlig men respektfull relation är vad du bör jobba mot även om jag förstår att du just nu inte vill ha en relation alls med dessa otrevliga Karens. 

• Anonym (Mirabell)

Jag tycker absolut att du ska gå. Om du stannar hemma kan det bli ett sår som aldrig läker. Var den bättre människan här. Du kan inte ta tillbaka eller gottgöra att du struntat i ett bröllop men de kan komma till insikt efteråt om att de var dumma mot dig och be om ursäkt. Antagligen märker de det redan på festen när alla andra tycker du är fin.  Om något år kan ni förhoppningsvis skratta åt att de tappade det och blev till bridezillas. Att du stannar hemma blir inte lika lätt att skratta åt. 

Svar på tråden Vill inte gå