Inlägg från: Anonym (Rosie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosie)

Vill inte gå

Jag skulle nog försöka jobba med dem och försöka hitta något som både du och dom gillar. Det är såklart svårt för mig att veta hur kläderna du hittade ser ut, men en grå kavaj med kjol och en champagnefärgad topp låter som något många har en vanlig dag på kontoret, inte nåt man valt med eftertanke för ett fint bröllop. Jag hade nog inte valt nåt sånt, oavsett hur fina kläderna var i sig.

Sen är det ju inte å konstigt att de bryr sig om vad just du har på dig. Du är ju brudens svägerska. Du är gift med hennes bror. Om de tar bilder på "hela familjen" kommer ju du vara med på dem. Det är ju inte så viktigt vad en random kollega har på sig alla gånger, men någon i närmsta släkten som kommer vara med på många bilder? Jo, det är betydligt viktigare. 

Att du är hemma och surar för att du blev kränkt över det här, kommer inte hjälpa någon. Och ja, dom har inte skött det perfekt heller, de har varit klumpiga och bör be om ursäkt, men var den större personen i det här istället. 

• Anonym (Rosie)
    Aliona skrev 2024-12-11 14:28:10 följande:
    Precis så här tänker jag också. Jag är rätt dålig på det där med kläder, det inser jag själv och skäms inte för. Jag har helt enkelt inget intresse. Men jag inser att det är viktigt många gånger, i jobbsammanhang och på olika fester. Jag hade valt att snälltolka familjen och antagit deras erbjudande. Det hade ju varit jätteskönt om de hjälpte till med kläderna redan innan, så slipper jag oroa mig för om det blir fel. 
    Grejen är ju också att TS, som en del av den närmsta släkten till brudparet, kommer troligtvis vara med i en stol del av familjebilderna, och då är det ju extra viktigt att kläderna blir rätt. 

Sen är det ju svårt att döma vem som har rätt och fel här, så vi inte sett några av kläderna som TS eller svärmor köpte. Kanske var TS kläder helt rätt, och de är bara hårda mot henne, eller så behöver hon faktiskt hjälp för att det hon valt inte hade fungerat för ett bröllop, även om de uttryckt sig klumpigt kring det.
  • Anonym (Rosie)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-11 13:00:53 följande:

Alltså jag hatar Bridezillas. Jag förstår att TS tappar sugen.

Självklart ska man klä upp sig samt - inom rimliga gränser - följa klädkoden. Det är deras stora dag.

Men en brud som har så specifika krav gör det inte direkt lätt. Och deras respektlösa beteende mot TS är klart över gränsen. Det låter inte som TS har köpt något olämpligt. Ändå är det inte bra nog?

För husfridens skull bör du ändå gå TS. Om inget annat duger får du väl låta den blivande bruden klä upp dig som en gräddbakelse. Pynta dig som en docka, eller vad det nu är hon vill.

Le och se glad ut, samtidigt som du mumlar att det är ju synd att hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa, när så mycket tid och pengar läggs på bröllop, utstyrsel och krav. Det kanske får tyst på henne? Tar ner henne på jorden?

OBS! Jag har inget emot prinsessbröllop eller drömmar om evig kärlek. Jag är själv lyckligt gift. (Vi hade dock inget storslaget).

Jag är bara så trött på sådan attityd och sådant beteende, som TS svärmor och svägerska ger uttryck för. 

Nja, känns bara elakt och barnsligt att bete sig sådär, oavsett hur svägerskan själv betett sig. Det vore väldigt opassande att känna att man vill påpeka hur många giftemål inte håller när bröllopet är några veckor bort. Om jag vore bruden skulle det snarare få mig att skära bort en sån svägerska ur mitt liv och jag skulle tycka synd om min bror som lever med en sån häxa. 

Även om svärmor och svägerskan inte själva betett sig bra, hjälper det ingen om TS ska "ge igen". 
Svar på tråden Vill inte gå