Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Vill inte gå

Nej, de följer verkligen inte den klädkoden som de själva har valt. Pinsamt!! 
    Vi hade klädkod valfri på vårt bröllop. En gäst dök upp i beige t-shirt och något som liknade mjukisbyxor. Det spelar ingen roll vad vi hade skrivit på inbjudan perosne hade kommit klädd så som personen kom klädd. Visst såg jag det och "hajade" till men det påverkade inte mitt bröllop. Det var ju inte jag som stod framför prästen i mjukisbyxor. 

Det enda jag önskade var att man följde EN tradition och det var att ingen gäst skulle klä sig helt vitt. Min svägerska frågade min man om hon kunde komma i vit klänning ändå. Han sa nej till henne. Så hon kom i svarta byxor och en brun stickad tröja. 

En av mina väninnor kom i en klänning som var så kort att min tärna undrade om hon hade trosor på sig. 

Det kommer alltid finnas folk som klär sig udda på bröllop eller som inte försöker. Sist jag kollade är det inte gästernas klädsel som avgör hur bra ett bröllop blir. 

Jag tycker att du ska sätta stopp för den här cirkusen. Säg till bruden att fokusera på sitt, de andra också, och att du tänker följa den klädkod de har angett på inbjudan. 
    Hade jag varit dig hade jag bjudit med min tjejkompis på en shopping dag och letat rätt på något riktgit snyggt att ha på mig som jag trivs i och avslutat dagen med middag och vin. Vad jag menar är, gör något som får dig att må bra och sätt stopp för skiten du blir utsatt för. Sen går du på bröllopet och roar dig kungligt! 

Terraste skrev 2024-12-11 13:01:21 följande:
    Oavsett vad jag klär mig i så klär jag mig inte fint. Dom påpekade även min egna brudklänning. Dom påpekar mina kläder vid högtider då jag faktiskt klär upp mig i klänningar och fixar till mig.
    Jag har varit på många bröllop och ingen har brytt sig så mycket som dom 2. 

Men nu har jag fått bilder skickade till mig hur klädseln förväntas se ut. Varenda bild är på golvlånga aftonklänningar och det följer absolut inte klädkoden bruden har valt enligt inbjudan. 
Svar på tråden Vill inte gå