Inlägg från: Anonym (Violetta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Violetta)

Vill inte gå

Anonym (nepp) skrev 2024-12-11 10:27:47 följande:

Nä, folk som ska bestämma gästernas klädsel på bröllop som att man är rekvisita går helt bort.

Jag skulle tacka nej till hela tillställningen. Din man kan gå om han vill.

Om det känns för svårt att tacka nej så kan ni tacka ja och sen bli "sjuka" lagom till dagen för bröllopet. 

Nej, det är inte okej att vara svenskfeg och backa ur låtsassjuk när man redan har orsakat hela kostnaden för sitt deltagande- i så fall är TS ännu sämre än de som petar runt med kläder.

Antingen står man för sin åsikt om man inte tänker komma, eller biter man ihop och har något på sig som de står ut med att se på sina bröllopsfoton, en enda gång.
  • Anonym (Violetta)
    Terraste skrev 2024-12-21 22:29:20 följande:

Jag har nu pratat med både bruden (svägerskan) och svärmor om mitt klädval och hur dom har fått mig att må. En vuxen diskussion utan tjafs och bråk och fick svar direkt att jag inte behövde komma på bröllopet så jag är inte längre bjuden. Allt på grund av att jag inte ville ha deras hjälp.

Det låter bäst som det blev här tycker jag. Stanna hemma och lägg de pengarna på er själva istället.

Har jag gäster vill jag naturligtvis att de ska känna sig välkomna och uppskattade snarare än kritiserade och illa till mods, för hur skulle det bidra till en lyckad fest med glad stämning?

Förhoppningsvis vaknar de en dag och inser vad som är viktigare än perfekt matchad klädsel på några foton i en låda.
Svar på tråden Vill inte gå