Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Smisk i litteraturen?

Som en som vuxit upp med det hemska straffet så undrar jag vad det är du är ute efter. Eftersom det inte är i samband med sex så tolkar jag det som att du vill läsa scener om när barn agades. Varför i hela världen då?

• Anonym (C)
    Tukt skrev 2024-12-11 14:47:55 följande:
    Man kanske inte behöver ifrågasätta folks motiv för att de vill testa känslor och tankar i specifika ämnen.
    Jo, om det involverar skildringar av barn har man absolut rätt att ifrågasätta.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2024-12-11 15:07:58 följande:
    Jo, om det involverar skildringar av barn har man absolut rätt att ifrågasätta.
    Menar att det visst kan finnas förståeliga skäl till frågan men det kan lika gärna någon som vill onanera till skildringar när barn får smisk. Därför kan och bör man absolut undra över syftet.
  • Anonym (C)
    Anonym (Linn) skrev 2024-12-11 15:09:55 följande:
    Nej, inte barn. Det tyckte jag att jag var tydlig med när jag skrev tjej/kvinna men inser att man kan tolka in lite vad som i begreppet tjej. Men vuxen är det jag menar.

Jag har också vuxit upp med det. Jag finner att läsa om det både är fascinerande och på något sätt bearbetande. Men erotiska skildringar tycker jag inte om för det skildrar inte mina egna upplevelser och vittnesmål om riktig misshandel vill jag heller inte läsa för det är för obehagligt. Därav önskan om just skönlitterärt. Det blir en lagom nivå för mig.

Har du tips?
    Ok då är jag med och kan förstå. Vet att jag läst korta skildringar i romaner men inget direkt som fastnat. Kan inte säga på rak arm vilka. Förutom 50 shades. I filmväg finns även The Secretary tex.
  • Anonym (C)
    Tukt skrev 2024-12-11 15:28:21 följande:
    Så om man vill läsa en bok om att barn far illa så ska man "ifrågasättas"? 
    Som jag skrev, det beror på VAD MAN ÄR UTE EFTER.
  • Anonym (C)
    Anonym (Karin Kissgubbe) skrev 2024-12-11 15:29:54 följande:

Hans Scheike i mitt liv www.vulkanmedia.se/hans-scheike-i-mitt-liv/

Det aset kunde väl få falla i glömska. Vad han gjorde med kvinnorna skiter jag i, det var med på det, men vad han gjorde mot barnen.
  • Anonym (C)
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-11 15:43:34 följande:
    Hemsk film, den sistnämnda. Särskilt med tanke på att deras skadliga beroenderelation framställs som något positivt och hälsosamt. Kvinnan är sjuk och borde söka hjälp istället för att överlämna all makt och ansvar för sitt eget liv till en opålitlig, maktgalen man.
    Då gör vi verkligen olika tolkningar av den filmen. Tycker det framgår rätt bra att bägge huvudpersonerna är människor med stora problem bakom sig. Ja de hittade något som passade för dem men att det var något som framställdes som positivt och hälsosamt håller jag inte med om. Framför allt inte hälsosamt. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-11 16:09:37 följande:
    Det är fortfarande en usel kärlekshistoria eftersom den framställer två psykiskt störda människor som en bra match för kärlek och äktenskap. 
    Det är en personlig åsikt vilket är helt ok.
  • Anonym (C)
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-11 16:17:39 följande:
    Nej. Det är inget hälsosamt för majoriteten av vuxna individer (särskilt inte svaga, självmordsbenägna) att inte ta ansvar för sina egna liv utan istället skyffla över det på en partner. 

Män i verkliga livet är knappast heller i stånd att ta hand om kvinnor på ett känslomässigt plan, med tanke på deras allmänt usla förmåga att ens förstå hur kvinnliga psyket fungerar. Jag avskyr den filmen eftersom den försöker lura oss till att tro något annat. 
    Jag hör vad du säger men det är fortfarande din åsikt. Som du helt säkert inte är ensam om.
  • Anonym (C)
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-11 16:28:01 följande:
    De flesta vuxna, realistiska och ansvarstagande kvinnor håller med om den saken.

Lycka till med att hitta en förstående, pedagogisk och pålitlig man som är villig att ta ansvar för din hälsa utan några själviska baktankar eller endaste tanke kring att missbruka den fulla makt jag antar att du vill ge honom. Nålen blir inte lätt att hitta i den milshöga höstacken. Om en sådan nål ens existerar vilket jag betvivlar. 
    Tack! Jag lever med honom redan sedan 7 år tillbaka.
  • Anonym (C)
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-11 16:31:13 följande:
    Säkert Drömmer
    Ledsen om jag slog hål på din världsbild.
Svar på tråden Smisk i litteraturen?