• Anonym (Mobboffer?)

Alla mot en!

Har länge funderat över varför jag alltid utses till mobboffer av mina närmaste. Mina föräldrar har aldrig stått upp för mig om någon har attackerat mig eller sagt något elakt, varken när jag var barn och någon kusin t ex var dum mot mig, eller som vuxen. Tvärtom så gav sig dom på mig också fast jag var offret.

Detta har fortsatt i mitt vuxna liv också med både föräldrarna, partner, släktingar och min svärmor. Alla ger sig på mig. Om jag säger en sak och har hur rätt som helst så blir jag attackerad ändå av alla på en gång. Säger någon annan något som kanske är elakt tom mot mig så får den personen stöd och alla ger sig på mig då också?!

Jag fattar ingenting och har ont i magen inför julen. Jag kommer att behöva vara på helspänn hela tiden och räknar med att bli attackerad och skälld på av alla och jag vet att ingen kommer att stå upp för mig som dom gör för varandra om jag råkar säga något som inte faller i god jord. Jag kommer inte kunna att slappna av för jag vet att alla sitter där och dömer mig och bara väntar på att få attackera mig på ett eller annat sätt. Finns det någon på detta forum som har samma verklighet som jag?

• Svar på tråden Alla mot en!
  • Anonym (J)

Jag känner likadant. Men skillnaden här är att folk inte har hoppat på mig pga mot öga, utan snackat skit om mig istället. Och gärna när jag suttit på sambons släktfest, i rummet bredvid. Då står de gömda i tvättstugan och pratar om mig. En gång gick jag ut i köket, lyssnade. Tvättstugan ligger bredvid. Jag hörde klart och tydligt att de sa mitt namn flera ggr och vad de pratade om. Gick fram, då fick jag höra att nej nej, ingen hade pratat om mig, inte alls. 

Det har blivit såhär för att jag inte alltid varit med på släktträffar. då kokar de ihop anledningar. Samma har det varit varför jag och sambon inte skaffat barn än. Flertalet ggr har de frågat ?vad det är med mig?. 

Vissa är bara svin. 

• Anonym (J)

Hur svårt är det att fråga rätt ut - Ska du hänga på! Kommer du den här gången? Varför är du ofta inte med? 

Men nej under 8 års tid har jag inte fått ett enda sms eller en enda fråga. 

Däremot snack bakom ryggen. 

Hade någon frågat mig så hade jag förklarat.

Jag tror att vissa går på en person, för att de är svaga själva. De måste bara ha någon att prata skit om. För de mår inte bra själva. Folk som mår bra pratar inte skit om andra. 

• Anonym (hkh)

Jag har haft det som du, men nu sen väldigt många år, är jag helt utfryst av föräldrar, syskon o viss släkt.
    jag är också singel sen dess.
    Min förra svärmor...hon var min ex-svärmor redan då... ringde till o med hem till mina föräldrar, för att berätta vilken hemsk människa jag är o givetvis så kastades det skit på mig från båda sidorna, o det ringde hon sen o kastade på mig. då hade jag varit separerad från hennes lilla pojke sen flera år.
    Vilken 37-årig pojke åker hem till sin mamma o berättar lögner om mig o ger henne telefonnr tlll mina föräldrar för att prata skit om mig?
    Nu är vårt barn vuxen o jag behöver inte ha så mycket med mitt ex att göra, men jag har hört att det fortfarande kastas skit på mig. 
    Fick höra att ett annat ex fortfarande pratar illa om mig o ljuger, trots att det är snart 25 är sen det tog slut....han va otrogen o den ena tjejen vart gravid o ingift släkt till mig...
    Tror inte onda människor vet hur de ska bete sig runt goda människor, därför blir deras beteende värre vid de tillfällena.

• Anonym (Så är det)

Jag har vuxit upp i en familj med en narcissistisk förälder och har flera i min mans släkt som beter sig på liknande sätt så jag vet hur det är och känner igen mig i varenda mening du skriver. Det är såhär man känner och mår när man har personer med den personlighetsstörningen i sin omgivning. De vänder alla i omgivningen emot den de vill göra illa och ljuger och tar på sig en offerkofta för att själv framstå som offret. Det enda du ska göra är att hålla dig så långt borta ifrån dem som möjligt och tänka på din egen hälsa. 

• Anonym (Mobboffer?)
    Anonym (J) skrev 2024-12-11 16:20:17 följande:

Jag känner likadant. Men skillnaden här är att folk inte har hoppat på mig pga mot öga, utan snackat skit om mig istället. Och gärna när jag suttit på sambons släktfest, i rummet bredvid. Då står de gömda i tvättstugan och pratar om mig. En gång gick jag ut i köket, lyssnade. Tvättstugan ligger bredvid. Jag hörde klart och tydligt att de sa mitt namn flera ggr och vad de pratade om. Gick fram, då fick jag höra att nej nej, ingen hade pratat om mig, inte alls. 

Det har blivit såhär för att jag inte alltid varit med på släktträffar. då kokar de ihop anledningar. Samma har det varit varför jag och sambon inte skaffat barn än. Flertalet ggr har de frågat ?vad det är med mig?. 

Vissa är bara svin. 

Det var illa. Vågar dom aldrig säga något framför dig? Vad säger din sambo?
    Anonym (J) skrev 2024-12-11 16:21:58 följande:

Hur svårt är det att fråga rätt ut - Ska du hänga på! Kommer du den här gången? Varför är du ofta inte med? 

Jag tror att vissa går på en person, för att de är svaga själva. De måste bara ha någon att prata skit om. För de mår inte bra själva. Folk som mår bra pratar inte skit om andra. 

Din sista paragraf tror jag stämmer i många fall. Men i mitt fall så är det ju bara jag som får skit, ingen annan. Varför görs jag till hackkyckling? Fattar att du inte kan veta utan ställer bara allmän fråga.

• Anonym (Mobboffer?)
    Anonym (hkh) skrev 2024-12-11 16:43:18 följande:

Jag har haft det som du, men nu sen väldigt många år, är jag helt utfryst av föräldrar, syskon o viss släkt.
    jag är också singel sen dess.
    Min förra svärmor...hon var min ex-svärmor redan då... ringde till o med hem till mina föräldrar, för att berätta vilken hemsk människa jag är o givetvis så kastades det skit på mig från båda sidorna, o det ringde hon sen o kastade på mig. då hade jag varit separerad från hennes lilla pojke sen flera år.
    Vilken 37-årig pojke åker hem till sin mamma o berättar lögner om mig o ger henne telefonnr tlll mina föräldrar för att prata skit om mig?
    Nu är vårt barn vuxen o jag behöver inte ha så mycket med mitt ex att göra, men jag har hört att det fortfarande kastas skit på mig. 
    Fick höra att ett annat ex fortfarande pratar illa om mig o ljuger, trots att det är snart 25 är sen det tog slut....han va otrogen o den ena tjejen vart gravid o ingift släkt till mig...
    Tror inte onda människor vet hur de ska bete sig runt goda människor, därför blir deras beteende värre vid de tillfällena.

Dina ex verkar ju inte riktigt kloka. Fattar att du har haft det jobbigt. Varför fryste din egen familj ut dig?

Din sista mening vill jag inbilla mig att stämmer, att jag är en "bättre" människa än dom och att det är därför jag blir hackkyckling men jag är inte Gud så det kan jag inte avgöra tyvärr, haha.

• Anonym (J)
    Anonym (Mobboffer?) skrev 2024-12-11 18:54:45 följande:
    Det var illa. Vågar dom aldrig säga något framför dig? Vad säger din sambo?
    Anonym (J) skrev 2024-12-11 16:21:58 följande:

Din sista paragraf tror jag stämmer i många fall. Men i mitt fall så är det ju bara jag som får skit, ingen annan. Varför görs jag till hackkyckling? Fattar att du inte kan veta utan ställer bara allmän fråga.

Nej de säger ingenting till mig. Spelar bara trevliga.

Han har innan inte vågat sagt något heller men har börjat säga ifrån nu, så nu har de vänt sig emot honom med delvis. För han brukade ju aldrig säga ifrån. Som de har hackat på honom om också. Men när han gör det så är det också fel. Men men. Det ordnar väl sig nån gång. Det är folk som dricker för mycket alkohol så det är rätt ytligt att de har problem själva tycker jag.

Ja det är ju konstigt att de går på dig? Och ingen annan. Vill du ge något exempel på vad det kan vara som de hackar på? Har du frågat dem rätt ut om varför de gör som de gör? Berättat att det gör dig ledsen?

• Anonym (Mobboffer?)
    Anonym (Så är det) skrev 2024-12-11 17:13:07 följande:

Jag har vuxit upp i en familj med en narcissistisk förälder och har flera i min mans släkt som beter sig på liknande sätt så jag vet hur det är och känner igen mig i varenda mening du skriver. Det är såhär man känner och mår när man har personer med den personlighetsstörningen i sin omgivning. De vänder alla i omgivningen emot den de vill göra illa och ljuger och tar på sig en offerkofta för att själv framstå som offret. Det enda du ska göra är att hålla dig så långt borta ifrån dem som möjligt och tänka på din egen hälsa. 

Amen sister. Jag vågar mig på att säga att min ena förälder är narcissist, den andra medberoende och gör allt för att hålla med narcissisten och försöka hålla denne lugn även om jag skadas i det och så har det varit sen jag var barn. Svärmor också är narcissist. Mannen vet inte vilket ben han ska stå på med sin mamma och försöker hålla fred med henne även om han kör över mig. Fan vad tragiskt för mig att alla tycker att det är okej att jag får "stryk" vid varje sammankomst... Jag kan inte vara mycket värd i deras ögon uppenbarligen.

Hur har du gjort som har en liknande sits? Vad gör du på familjemiddagar, jul och andra gånger du måste träffa dom? Hur illa blir det för dig under en juldag t ex?

Svar på tråden Alla mot en!