Alla mot en!
Har länge funderat över varför jag alltid utses till mobboffer av mina närmaste. Mina föräldrar har aldrig stått upp för mig om någon har attackerat mig eller sagt något elakt, varken när jag var barn och någon kusin t ex var dum mot mig, eller som vuxen. Tvärtom så gav sig dom på mig också fast jag var offret.
Detta har fortsatt i mitt vuxna liv också med både föräldrarna, partner, släktingar och min svärmor. Alla ger sig på mig. Om jag säger en sak och har hur rätt som helst så blir jag attackerad ändå av alla på en gång. Säger någon annan något som kanske är elakt tom mot mig så får den personen stöd och alla ger sig på mig då också?!
Jag fattar ingenting och har ont i magen inför julen. Jag kommer att behöva vara på helspänn hela tiden och räknar med att bli attackerad och skälld på av alla och jag vet att ingen kommer att stå upp för mig som dom gör för varandra om jag råkar säga något som inte faller i god jord. Jag kommer inte kunna att slappna av för jag vet att alla sitter där och dömer mig och bara väntar på att få attackera mig på ett eller annat sätt. Finns det någon på detta forum som har samma verklighet som jag?