• Anonym (David)

Vad tycker ni kvinnor om män utan eftergymnasial utbildning?

Jag har ingen eftergymnasial utbildning och det har gjort att jag är ganska osäker när det kommer till kvinnor.

Jag tränar på gym och tar hand om mig och får en del kvinnor men ingen som vill inleda nåt seriöst och långvarigt och jag tror att det handlar om att jag inte har en utbildning och tjänar bra med pengar.

Så nu vänder jag mig till er kvinnor här för att få veta er åsikt om ni skulle kunna tänka er att inleda en seriös relation med en man utan eftergymnasial utbildning och som inte har en fet lön?

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om män utan eftergymnasial utbildning?
  • Anonym (?)
    Anonym (David) skrev 2024-12-11 16:41:08 följande:
    Vad tycker ni kvinnor om män utan eftergymnasial utbildning?

Jag har ingen eftergymnasial utbildning och det har gjort att jag är ganska osäker när det kommer till kvinnor.

Jag tränar på gym och tar hand om mig och får en del kvinnor men ingen som vill inleda nåt seriöst och långvarigt och jag tror att det handlar om att jag inte har en utbildning och tjänar bra med pengar.

Så nu vänder jag mig till er kvinnor här för att få veta er åsikt om ni skulle kunna tänka er att inleda en seriös relation med en man utan eftergymnasial utbildning och som inte har en fet lön?

Tror största problemet för dig är att du inte ser dig omkring. Titta runt bland dina killkompisar, kollegor, gamla klasskompisar. Är alla utan eftergymnasialutbildning singlar och ensamma?
  • Anonym (Malin)

Inga problem så länge du har ett fast jobb, inga drogproblem och kan försörja dig.

• Aniiee

Jag känner ett antal människor som inte har eftergymansial utbildning, som både är rejält smarta, allmänbildade och har partners. Kan vara för att jag känner folk från länder där universitetsutbildning inte direkt är gratis... 

Dessutom, som (?) skriver, behöver du lyfta blicken lite. Bara 44% av Sveriges befokning har eftergymnasial utbildning och även om svenskar äldkar att klaga på at det är svårt med förhållanden vågar jag påstå att det är fler än 44% som har ett, any given moment. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (***)

För mg spelar inte utbildning o lön någon roll, däremot kan o vill jag inte försörja någon igen.
    Min första pojkvän, var mycket äldre än mig, hade inte godkända högstadiebetyg men hade ett bra jobb med bra lön, innan vi träffades. När vi träffades, så hade han sagt upp sig, för att han hade tröttnat på jobbet, men han hade inga sparade pengar o han fick under våra 5 år, inget nytt jobb, utan han var bara på tillfälliga sysselsättningar via arbetsförmedlingen.
    Han skulle läsa upp sina betyg men struntade i det.
    Jag var fortfarande tonåring när vi träffades o såg allt i rosa skimmer, men när han vart otrogen vaknade jag upp, o jag såg sen hur mycket jag hade jobbat extra för arr han skulle ha råd att roa sig på sin arbetslösa tid. 
    Jag hade också tagit ett stort lån för att han skulle kunna ta lastbilskörkort o dem pengarna betalade han aldrig tillbaka o han kunde inte ha en sånt arbete heller pga han inte kunde hantera stress o hade noll planeringsförmåga.
    Jag har inte med någon annans ekonomi att göra och jag sätter mig inte i skiten för någon en gång till.

• Anonym (Peter)

Ingen eftergymnasial utbildning innebär inte per automatik dålig lön iofs. Vad jobbar du med?

• Embla twopointoh

Det viktigaste för mig är att mannen i fråga har en stabil ekonomi. Han behöver inte ha en "fet" lön (vad du TS nu menar med det. 35 papp i månaden? 45? 75?), men då måste han kunna hantera att jag tjänar mer än honom (vilket en del män har svårt med, har jag märkt).

Sedan attraheras jag av intelligens och driv, men det kan man ju ha oavsett utbildning. Och så vill jag gärna att han ska vara hyfsat kunnig i naturvetenskap, eftersom jag vill kunna diskutera sådant med min partner, utan att behöva förklara till exempel skillnaden mellan 1 och 1,0. Men det behövs ingen eftergymnasial utbildning för att ha koll på sådant heller.

Sammanfattningsvis, ja, jag skulle kunna tänka mig att ha en seriös relation med en man utan eftergymnasial utbildning.

• Anonym (En sån där)

Jag är gift med en man utan eftergymnasial utbildning. Och jag är inte hans första seriösa förhållande heller.

• Anonym (Kicki)

Det är svårt att avgöra om vi inte vet om du nu har något jobb. 

• Anonym (Kicki)

Ibland skulle det vara bra om man hade möjlighet att göra ändringar. Så tillägg till mitt förra inlägg: Tjänar du så pass bra att du har kunnat skaffa dig ett hem med allt som behövs? Eller bor du fortfarande hemma?

• Anonym (C)

Det är definitivt inget plus men det behöver heller inte vara en dealbreaker. Men har du inget jobb och inga ambitioner så går du definitivt bort.

Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om män utan eftergymnasial utbildning?