Siripiri skrev 2024-12-30 16:04:19 följande:
Ja men det tog fem veckor för att det skulle brista.. så blev många turer till gyn och flertalet blodprov. Visste nästan direkt att det var ett utomkveds pga hittade liknade historier på nätet, men gyn hittade inget så hann Få en brusten äggledare som nu är bortopererad. Men det känns väldigt okej faktiskt, för några år sedan var det de värsta tänkbara och nu när jag gått igenom det så känner jag mig inte så ledsen💕 plus idag mös jag och sambon för första gången på länge och hade inga smärtor i äggstocken, tom började gråta efter jag kom 😂🥲
Jaa var det du som gick till vecka 36-38 typ? 🥺 Min mamma berättade på sjukhuset att hon hade fött ett dött barn i vecka 36, det som jag bara trodde var ett missfall. Så hemskt är de 💔
Har du några barn sen innan? ♥️
Jag blödde senast för 19 dagar, typ som en vanlig mens, lite mindre. Så räknar det som CD1, då tempen gick ner då med. Haft såpass lite HCG att min vanliga cykel har typ kunnat pågå som vanligt, vart väldigt konstiga veckor de senaste innan Xet..
Nu ska vi ta paus i några månader, fertilitetsutredning i slutet på januari. Sen planerar jag för att bli lite mer tight i kroppen och dieta lite för har verkligen lagt sånt åt sidan under hösten för att hålla nere på kortisol så mycket möjligt. Vill bara fokusera på annat ett tag för har vart en jobbigt utöver utomkveds och tidiga missfall.. men forsätter hänga med i BIM-grupperna tror jag ☺️
Så frustrerande också att behöva åka fram och tillbaka, att man inte bara kan få det bortgjort liksom, utan då ska det trillskas också? Brusten äggledare lät inte alls kul, fy sjutton! ❤️ Hoppas att det inte är något som kommer påverka framtiden? Så fint att ni kunnat mysa igen och fint också de känslor du beskriver. Kärlek!
Skönt att få en utredning, hur länge har ni försökt? Jag funderar också på att ta det lugnt nu med graviditetsplanerna, eller ja. Jag ska inte testa med ägglossningstest, tempa osv för blir bara mer stressad av det. Ska försöka tänka mer att händer det så händer det. Det här med att bli gravid har varit ett projekt liksom och det har jag insett nu inte är något jag mår bra av. Mått så dåligt av så många andra anledningar så tror jag behöver lite space också. Vi behöver space på olika sätt verkar det som. Sett ditt namn i några trådar bakåt så fint att få följas ändå, än fast vägarna ser lite olika ut. Och ja, vi förlorade i v39 i februari, vårt första barn ❤️?????. Har du barn?