• Annpor

BIM januari 2025

Lägger till mig på listan. Fick mens så här innan jul, dag 42 (!) i cykeln och kraftig försenad mens men utan plus på stickan. Hoppas nästa cykel blir regelbunden såsom alltid annars.

Har varit mycket stress och jobbiga tider så här i Debember, varför säkert cykeln spökat. Det är första julen utan vårt barn som föddes stilla i Februari efter fullgången graviditet, och sen ett missfall på det i v.10 i September. Nu i januari är det tredje cyklen efter missfallet vi försöker igen. Är 33 år gammal.

Tog mig friheten att snygga till listan lite från alla mellanslag. Fint att få följa er andra i samma resa mot en bebis. Kram på er alla!

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    10/1 - Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988
    13/1 - Annpor
    14/1 - Drömmar22
    17/1 - Lorainza
  • Annpor

Hej tjejer 
    Undrar om någon kan komma med kloka tankar. Min förra cykel låg på 42 dagar, ägglossning dag 30-31. Väldigt sent och brukar ligga på 35 dagars cykel med ägglosssning 10-11 dagar innan, alltid haft regelbunden mens i alla år, är 32 år. 

Nu idag fick jag hemskt illamående och någon form av mellanblödning nu på morgonen (mens slut för 5 dagar sedan). Har aldrig varit med om liknande förut. Kan det bero på min oregelbundna cykel denna månad tror ni? När bör man kolla upp mellanblödningar? 

• Annpor
    Siripiri skrev 2024-12-30 08:50:16 följande:
    Har du tagit ett gravtest? 💕

illamående kan ju komma vid stigande nivåer av östrogen, eller sjunkade, iallafall för min del. 
    Har inte tagit graviditetstest, kändes meninglöst eftersom det är fem dagar efter mens. (Kan inte ha varit annan än mens, pågick i fyrs dagar)... Än om det varit fantastiskt om det var så väl 💞
  • Annpor

Åh vad jobbigt, ledsen för din skull. Hoppas på mer tur denna cykel för både dig och mig! Jag har också haft en tuff väg till graviditet, både missfall och stilla födsel. Har du haft någon mens efter detta eller väntar du på första? 

• Annpor
    Siripiri skrev 2024-12-30 16:04:19 följande:
    Ja men det tog fem veckor för att det skulle brista.. så blev många turer till gyn och flertalet blodprov. Visste nästan direkt att det var ett utomkveds pga hittade liknade historier på nätet, men gyn hittade inget så hann Få en brusten äggledare som nu är bortopererad. Men det känns väldigt okej faktiskt, för några år sedan var det de värsta tänkbara och nu när jag gått igenom det så känner jag mig inte så ledsen💕 plus idag mös jag och sambon för första gången på länge och hade inga smärtor i äggstocken, tom började gråta efter jag kom 😂🥲 

Jaa var det du som gick till vecka 36-38 typ? 🥺 Min mamma berättade på sjukhuset att hon hade fött ett dött barn i vecka 36, det som jag bara trodde var ett missfall. Så hemskt är de 💔 
    Har du några barn sen innan? ♥️

Jag blödde senast för 19 dagar, typ som en vanlig mens, lite mindre. Så räknar det som CD1, då tempen gick ner då med. Haft såpass lite HCG att min vanliga cykel har typ kunnat pågå som vanligt, vart väldigt konstiga veckor de senaste innan Xet.. 
    Nu ska vi ta paus i några månader, fertilitetsutredning i slutet på januari. Sen planerar jag för att bli lite mer tight i kroppen och dieta lite för har verkligen lagt sånt åt sidan under hösten för att hålla nere på kortisol så mycket möjligt. Vill bara fokusera på annat ett tag för har vart en jobbigt utöver utomkveds och tidiga missfall.. men forsätter hänga med i BIM-grupperna  tror jag ☺️ 

Så frustrerande också att behöva åka fram och tillbaka, att man inte bara kan få det bortgjort liksom, utan då ska det trillskas också? Brusten äggledare lät inte alls kul, fy sjutton! ❤️ Hoppas att det inte är något som kommer påverka framtiden? Så fint att ni kunnat mysa igen och fint också de känslor du beskriver. Kärlek! 

Skönt att få en utredning, hur länge har ni försökt? Jag funderar också på att ta det lugnt nu med graviditetsplanerna, eller ja. Jag ska inte testa med ägglossningstest, tempa osv för blir bara mer stressad av det. Ska försöka tänka mer att händer det så händer det. Det här med att bli gravid har varit ett projekt liksom och det har jag insett nu inte är något jag mår bra av. Mått så dåligt av så många andra anledningar så tror jag behöver lite space också. Vi behöver space på olika sätt verkar det som. Sett ditt namn i några trådar bakåt så fint att få följas ändå, än fast vägarna ser lite olika ut. Och ja, vi förlorade i v39 i februari, vårt första barn ❤️?????. Har du barn?

• Annpor

Ser att många skriver om osäkerheter kring om det är fel på en själv, hormonella obalanser, svårigheter med ägglossning, stress osv. Ville bara dela med mig av ett besök till min läkare för ett tag sedan där jag kände exakt dom här sakerna. Min läkare sa så här då.

?Det är vanligt att man oroar sig över att kroppen inte är som den ska, men oftast är det inte nånting som är fel, utan det tar tid att bli gravid - det är mer normalt att det tar tid, än att det går på första försöket/försöken. Stress kan påverka MEN det är viktigt att ha i åtanke är att många kvinnor blir gravida i världen, i både u-länder såsom krigsländer, fattiga länder och i länder med det är brist på mat, så frågan är hur mycket stress som egentligen påverkar. Många kvinnor blir gravida - trots dåliga förutsättningar. Försök ha lite tro på din kropp och på dig själv, ibland tar det bara tid. Tro på kvinnokroppen- den är fantastisk!?

Hon sa också att de varje cykel beräknas vara ca 25-30% chans till befruktning. Vissa har tur som lyckas första försöket, andra har mer otur i det lotteriet. 

Hoppas kunna hjälpa någon med lite infallsvinklar, för mig kändes det i alla fall lite bättre 🤗

Mitt mindset denna månad och framåt- min kropp är stark! Jag KOMMER att bli gravid igen! Om så inte imorgon eller om en månad, men jag KOMMER bli gravid. Mitt änglabarn KOMMER bli storebror. 

Kram på er alla, det här fixar vi! 💪🏻💪🏻💪🏻

• Annpor

Nån med erfarenhet av ägglossningsstimulerande och när/hur började ni använda det? Jag har ägglossning dag 28-29 varje månad, dvs sen ägglossning. Undrar om jag ska höra av mig till Spec mvc eller inte om det men förstår samtidigt att det inte ska betyda något hinder för att bli gravid ändå. Tankar?

Väntan blir så väääääldigt lång varje månad? 

• Annpor
    Addy99 skrev 2025-01-14 19:14:41 följande:

Här går vi snart in på CD16 och fortfarande helt blankt ÄL-test och låg temp ???? kanske helt enkelt inte blir nån ägglossning denna månad? 

Jag är på dag 25 utan tillstymmelse till ägglossning, man kan ägglossa senare utan betydelse. Förra månaden ägglossade jag dag 29 (!).
  • Annpor

Nån som har koll? Är på dag 30 idag och vet inte om jag haft ägglossning. Tagit äl test sen dag 20, utan större utslag. Ingen positiv i alla fall. För några dagar sen fertilt sekret (men mer sparsamt än vanligt). Tänker och funderar över om jag kanske haft ägglossning ändå typ dag 24/25 men utan utslag på lh stickor? Någon som varit med om det? Har helt torkat upp nu ?där nere?. Låg fyra dagar innan ägglossning i så fall så missade säkert den här gången ☹️

Jag tempar inte längre eftersom det inte går pga mycket nattarbete plus att jag känt mig mer stressad av att tempa. Kom gärna med input!  

• Annpor
    nannylovisa skrev 2025-01-18 14:47:14 följande:
    Känns ju väldigt svårt att säga då! Hur ofta har du tagit ÄL test? Om du fick något ganska starkt test runt de dagarna så kan du ju missat peaken bara. Men om du inte började med de förens dag 20 så är väl chansen stor att du ägglossade redan innan dess? Eller ägglossar du alltid så sent?

Ägglossar på dag 23-25 varje månad. Tagit ÄL test varje dag x 1 men eftersom ingen markant höjning setts så har jag aldrig testat mer än en gång. Såååå frustrerande när det enda man vill är att få barn- och så går det så trögt?
  • Annpor

Har för första gången kunnat upptäckta en anovulatorisk cykel. Ägglossade alltså inte denna cykel. Känts som om att kroppen försökt ägglossa men aldrig upptäckt någon lh ökning eller temphöjning, inte heller fertilt sekret. Snopet! Aldrig varit med om det förut så nu har jag checkat av det också. 

Lycka till ni andra! ❤️

Svar på tråden BIM januari 2025