• Siripiri

BIM januari 2025

Hej alla kämpar! 💕

I fredags fick jag mitt fjärde missfall, tredje denna hösten. Totalt har vi försökt 6 gånger nu. Senaste veckorna har varit väldigt turbulenta och vart hos gyn 3 gånger och fått ta blodprover för att kolla HCG och göra VUL då jag/gyn vart rädd för utomkveds pga haft ensidig smärta och långsamt stigande HCG.. Samt plussade innan jag ens hade fått ägglossning (såååå konstiga veckor har det vart). Min gissning var att det hade fastnat ett litet befruktat ägg på fel ställe i, för plussade svagt på CD10 efter att min temp och vilopuls steg väldigt fort. Samt mensen jag fick förra cykeln var inte alls om vanligt, var helt över på 5 dagar, vanligtvis 7 dagar med tre dagar mycket blod.
    Sedan på CD13 fick jag skjutande smärtor från livmodern i 2h, en timma senare fick jag rosa flytningar. Tänkte nu kom missfallet, men hade bara rosaröda flytningar i tre dagar följt av två dagar med persikofärgade. Tempen dippade lite två dagar där under veckan sen steg den igen och testen började bli starkare och starkare. 
    Eftersom jag även tog ett ÄL test på CD10 som fort blev positivt så mös vi ju då, sedan gissar jag på att jag blev gravid igen då gyn också såg en gulkropp när jag gjorde VUL på CD19. 
    Sen torsdag eftermiddag började jag få rosa flytningar och på fredag eftermiddag var syndafloden igång. 

SÅ var händer nu? Jo hade tänkt att börja äta p-piller (pga mina menssmärtor är inte kul), chilla och invänta fertilitetsutredning nästa år. Men nu är jag inne på att ringa gyn imorgon och be om progesterontabletter att ploppa upp i fiffi. Har fått tips från andra med endometrios som blivit gravida men inte lyckas behålla det att cyclogest har funkat, även trombyl. Så funderar på att ge det ett försök och hjälper inte det så blir det paus hela våren. ♥️ 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-16 19:19:54 följande:
    Vilken jäkla resa 😢💔 
    Även om det var det sämsta beskedet så var det kanske skönt att få veta hur allt låg till. Men usch så ledsen jag är att det inte bara kunde få vara bökigt men sluta gott för er. 
    Låter som en bra plan att få testa såna tabletter och se om det kan hjälpa. Nu när du är inne i deras rullar så kanske det är lättare att få det. Håller tummarna för er ❤️❤️
    Ja det har inte vart kul dem senaste två veckorna.. 😒💔 
    Aa tråkigt nog går man snabbt vidare pga hänt så många gånger nu.. 
    Yes fick cyklogest utskrivet idag så nu är det bara invänta ägglossning och testa en sista gång detta året med lite extra hjälp☺️♥️♥️♥️ BIM blir runt 8-10 januari beroende på hur snabbt ÄL en kommer igång! 
    Tack💕 

Såna progesteron-vagitorier hade kanske vart något för dig med som också haft trubbel med att behålla graviditeterna nu i höst? ♥️ 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-18 06:02:34 följande:
    Ja jag hade verkligen velat ha något sånt ❤️ vi fick ingen tid till den privatklinken, ha hade ingen tid ledig ända in i Maj 😢 och får ingen hjälp från regionen. 

Är det cyklogest som är progesteon-vagitorier?
    Men kan dem inte bara skriva ut de?! Jag behövde bara ringa♥️ men shit vilken väntan.. kan du inte söka dig till en annan stad?♥️ 

japp! 🥰  alla som gör ivf tar ju såna med 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-19 06:18:10 följande:
    Vart ringde du för att få det utskrivet? Vi har kollat på andra städer också men pausade lite nu över Jul. Får kolla på det igen nästa cykel. Undersökningen skulle vara innan cykel dag 13 och det gick inte ihop med vad vi hittade för tider på andra platser. 
    Ringde till min gynekolog bara som jag vart hos innan (pga diverse smärtor)  och som jag ska på fertilitetsutredningen hos ☺️ 
    Pratade med hennes assistent, som sedan skulle kolla med gynekologen. Sade att är det inte ok ringer jag upp dig annars finns receptet att hämta ut bara. 
    ah förstår! sämsta tiden att vilja ha hjälp nu.. 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-20 19:05:46 följande:
    Okej då förstår jag 😊 jag kanske kan testa och ringa så får man se vad de säger. Skadar ju inte att prova. 

Nä det är ju inget som man kan skada sig med direkt, så tycker minsann dem kan skriva ut de! 

Själv ligger man nu på sjukhus, fick inte missfall i helgen och HCG-blodprovet visade igår att det t.o.m. att gått upp 8 enheter sen förra fredagen. Imorse började jag får rejäla smärtor, strålade mot rumpan och upp i revbenen på hela högra sidan av magen. Började blöda med, fick akuttid kl 11, var inne på operation en stund efter 13 och nu saknar jag en äggledare på höger sida💔 men försöker hålla hoppet uppe, min kompis har fått två barn trots bara en äggledare. ♥️

Ta hand om er alla! å fortsätt lyssna på era kroppar, folk tycker man är tokig som håller koll på temp, puls och annat, men jag har länge anat att det vart ett utomkveds. Hade jag fått  cellgifter i fredags när dem inte hittade något på VUL, hade detta nog inte hänt.. men samtidigt hade jag fått cellgifter hade vi fått pausa i 6 månader, nu kan vi börja försöka igen om typ 4 månader. 

God jul och lycka till alla baby-makers♥️ hoppas ni får ert plus denna cykeln♥️

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-21 09:18:49 följande:
    Jag har inga ord💔
    Skickar dig all styrka som finns❤️❤️❤️ tar hand om er
    Inte jag heller, denna höstenterminen blev verkligen maxad med skit.. Tack fina du♥️♥️♥️ 
  • Siripiri
    Sanso skrev 2024-12-26 09:31:29 följande:

Ni som brukar ha ägglossningssmärta och testar med äl-stickor, hur många dagar innan äl har ni ont? Jag testar inte, men har fått sån himla smärta efter min förra graviditet och hade det nu förra veckan. Har förhoppningar att äl skedde tidigare än appen säger, för annars missade vi fönstret denna månad. Men hade älsmärta en vecka innan gröna dagarna enligt appen så tänker att det kanske finns en liten chans ändå ☺️

Jag får ont vid höftbenet på dagen för ÄL, konfirmerat av temphöjning dagen efter 😊 sen så är teststrecket på äl-testerna starkare än kontroll på dagen för ÄL också 
  • Siripiri
    Längtanefter2 skrev 2024-12-26 22:37:19 följande:

Hej alla och god fortsättning! 😊

Jag hamnade igår av en slump i den här tråden och efter att ha läst några inlägg så tänkte jag också hoppa in. Lite kort om mig då, jag är 31 och har en son på tre år tillsammans med min sambo. I början av året blev jag gravid, men som slutade med MA som upptäcktes på KUB i vecka 13. Jag blev ganska sargad av den upplevelsen och kände att jag ville vänta innan jag kände mig redo igen. Plussade därefter i slutet av juli, veckorna passerade och KUB såg fint ut. I vecka 19, i november, gick mitt vatten och på ultraljud kunde man inte se något hjärtslag, vår bebis hade dött några veckor tidigare, alltså ännu ett MA väldigt sent. 

Jag tror inte jag behöver beskriva hur dåligt jag mått efter det här. Enda sen den hände har jag inte kunnat tänka på mycket annat än en bebis, och jag känner mig redo att gå vidare med bebisverkstaden. 

Min kropp verkar vara återställd. Jag fick min första mens den 12e december och inväntar min första ägglossning som bör vara nu under jul om cykeln är återställd. Tar ägglossningstester som varit negativa tidigare dagar, men n under kvällen kunde jag se ett bra mycket starkare streck, så förhoppningsvis är ägglossningen på g ☺️

Alltså styrkekramar dig verkligen! jag trodde jag hade haft en hemskt år tidiga missfall och ett utomkveds.. så otroligt stark kvinna är du! hoppas din ÄL är på G💕 
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-12-27 12:50:23 följande:

Hoppar in här jag också. Har nog varit med i nästan alla trådar 2024 utan plus. Vi försöker med ett syskon till vår 1.5-åring, vi är 30 & 31, men haft en lång väg även med första barnet. Testar med stickor och digitalt för ÄL men inte valt att tempa ännu. 

Många tuffa historier som finns med i tråden och vill beklaga. Det här med fertilitet är så oerhört sårbart för oss kvinnor & hel den här "ska vara det naturligaste som finns" känns långt borta när försök efter försök går åt pipan och även det man är ämnad att göra inte funkar som det ska. 💔 

Just när det går mot årets slut har iaf jag känt av extra hårt nederlag när man behöver äntra ett nytt ÅR utan att ha lyckats bli gravid. Varje månad har känts som en lagom tuff omstart på bebisresan men att just starta om ännu ett ÅR av försök har känts extra tungt. 

hoppas verkligen att det blir bebislycka 2025 för många av oss ❤️

♥️
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-28 10:04:13 följande:

Nu har jag dåligt samvete! 
    Var bjuden på julfest igår, drack några glas vin var absolut inte mer än salongsberusad i en kvart typ ;) 
    Vet att tempen påverkas av alkohol men trodde nog att den skulle öka men idag fick jag istället en stor dipp. 

Har nån vart med om samma? Nu funderar jag på nyår, hur ska man göra med Alkohol? Hur kommer ni tänka?
    Vi har våra stora barn hemma så blir inte nåt mer än nåt glas oavsett men ah. 

Är på Äl +4 idag

Du ska inte ha dåligt samvete! finns ju som sagt många som dricker långt in i graviditeten för dem inte vet att dem är gravida. Top of mind hon influensern som har en dokumentär på SVT. Första tiden av en graviditet så tar ju inte fostret näring från dig vad jag förstått. Så tänk inte på de! 🙏🏼 

Själv drack jag lite förrförra helgen innan jag fick mitt utomkveds för visste redan då att något var fuffens, hade inte druckit sen juni då, vilket jag planerar att fortsätta med nu. Alla som ger råd kring hur man ska hantera endometrios säger noll alkohol, så därav min strikthet. Hade nog inte brytt mig lika mycket annars 😊 

Svar på tråden BIM januari 2025