• Monki19

BIM januari 2025

Då hoppar man in här från decembertråden! Fick en kemisk graviditet 25/12 och började äntligen blöda igår. Vi började försöka i juli och det resulterade i MA i slutet på september så nu är jag less på att graviditeterna inte vill stanna. Nu ska det stanna hoppas jag så innerligt 🙏🙏🙏

Bim listan
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988 
    11/1 Norgetjejen

13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19

• Monki19

Till er som använder fertility friend appen 

Jag fick peak på ÄL igår med premomappen och har beräknad ägglossning idag i premim och Clue. Men fertility friend propsar fortfarande på att jag ska ha ägglossning på tisdag - varför ändrar den inte sin beräkning trots att jag lagt in positivt resultat igår? Är den bara trög?😅 Den klagar iaf på att jag inte varit konsekvent med tiderna när jag möter BBT så den är på hugget lite ändå. 

• Monki19
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-11 13:01:58 följande:
    För att du var den inställ på att gå efter bbt främst tror jag. den kan ändra sig allt efter du ger den mer data. Annars kan du ställa in opk detector istället, så går den efter äl test.
    Tack!!
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-11 14:22:58 följande:

Någon som använder premom appen? Kan ni visa lite bilder på äl test :)

• Monki19
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-11 15:27:16 följande:
    Då jag inte är riktigt hundra vart jag är i mens cykeln (hade en dags blödning den 3/1 som jag räknat som mens) så har jag haft lite koll på äl. Hade äggblåsa på 12 mm igår hos gyn men fick ökning på äl test idag. När jag tittar tillbaka på äl test från innan jag blev gravid så gick det en dag från liten ökning till nästa då peaken hände) verkar vara så för de flesta. Infogar bild nedan
    Håller med, det kan gå från noll till hundra på bara någon dag. Är glad att jag hittade premom appen, hade aldrig förstått mig på dessa ägglossningstest annars 😬

Ser ut som att din peak kan komma imorgon!?🤞
  • Monki19
    Enmsik skrev 2025-01-11 16:19:30 följande:

Hallå! Hoppar in här! Vet inte riktigt när bim är men räknar med ägglossning i dagarna nu närmast. Haft blinkande gubbe på cb digital (lila) i 3 dagar nu. Tog även en testremsa som var suuuuper svagt teststreck på. första gången jag använder äl-test seriöst. Får se när äl väntas bli. Men trodde absolut strecket skulle vara starkare när jag fick blinkande på andra.. haha. tog Äl test cykeldag 8 bara för att se lite (testremsa) fick då väldigt starkt teststreck. Så pass att jag ändå hade lite svårt att urskilja om det var positivt eller inte. Var så i 2 dagar. Sen tog jag digitalt cykeldag 11 och då var det bara en ring (låg fertilitet). Dagen efter det började min blinkande gubbe... ni som har koll. Kan jag ha försökt ägglossa då vid cd 8-9 men att det inte blev något och nu påbörjar kroppen nytt försök? Har läst lite om det men har aldrig varit med om detta förut. Haft äl-smärta både då och även nu i dagarna med uppehåll där jag hade ?låg fertilitet?? väldigt fundersam. hade missfall i november och efter det fick jag mens 5 veckor efter. Så cykeln är flippad nu.. ;)

Jag provade CB lila ägglossningstest efter jag hade haft mitt missfall i oktober och jag tror ärligt att jag fick falskt positivt eller så gjorde jag något fel. Fick positivt och sedan negativt och sen helt plötsligt positivt igen. Kan ju vara så att min första cykel efter mf var rubbad, fick en väldigt konstig mens dessutom
  • Monki19

Hej alla kloka! När inträffade min ägglossning? Jag frågade chatgpt som tycker att det verkar som att det var den 10 januari som ägglossning inträffade utifrån min temperatur. Peak ägglossningstest 10 januari.
    Men jag skulle tro att jag inte har varit så konsekvent med min mätning och att det har påverkat kurvan. Har förstått att alkohol kan påverka temperaturerna också.

Ska man fortsätta mysa idag för att vara säkra sidan?

• Monki19

Jag har också åkt som några andra, lägger till mig i listan igen 😝 BIM 26/1

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    22/1 Aducia
    22/1 Miniandme
    23/1 Annisen87
    23/1 MrsHoppas
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 NassaNisse
    26/1 Monki19
    28/1 7barnsmamman87
    29/1 Flisen123
    29/1 nannylovisa
    30/1 Anonym (E)

• Monki19
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-01-17 16:36:09 följande:

Tog ett test imorse som både jag och sambon tyckte att det såg lite grumligt ut, typ som om färgen åkte runt. Lät det ligga och kom hem och såg ett streck? Vet att man INTE ska läsa av såhär försent, men har inte fått mens (BIM idag) och är så sjukt gråtig. Får lite smått panik, hoppas verkligen det kan vara något. 
    Jag har fått spökstreck på den sorten från CB och kommer aldrig köpa igen. Köp digitala istället!
  • Monki19

Hoppas på det var en implantstionsdipp jag mätte imorse 🙏 Borde vara DPO 8-9 nu, tog gravtest imorse som var negativt. Tar ägglossningstest samtidigt för skojs skull men den var också väldigt negativ. Jobbig period nu😅
  • Monki19

andra gången man halkar ur listan, uppdaterar igen 😅

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19

28/1 7barnsmamman87
    28/1 RainbowFamilyDreams
    29/1 Flisen123

• Monki19

ÄL+10 och väldigt negativt på gravtest imorse. Tycker att jag har en del symtom, hade lätt molvärk igår och brösten är ömma. 

Hade lovat mig själv att inte hamna i testträsket efter förra cykeln men här är man igen 🥲

• Monki19
    Sarasi skrev 2025-01-20 18:49:09 följande:

En fråga till er som är mer vana med ägglossningstest eftersom jag precis börjat med det. Har nu testat i tre dagar vid ungefär samma tidpunkt (alltså inom en halvtimmes marginal). Ingen av dagarna har varit lika stark eller starkare än kontroll. Min fundering är att dag ett var svag, dag två tydligt starkare så jag trodde det närmade sig men idag svagare linje igen. Enligt min app borde äl vara imorgon men ibland är den ju lite senare, och tolkar jag kroppens övriga signaler så borde det också närma sig. 

Men alltså, är det normalt att styrkan på stickan kan minska innan det ger positivt? Testar med RFSU. 

Ja jag upplever att det kan fluktuera lite med nivåerna innan man väl hittar peaken! Så fortsätt bara testa

Jag har provat rfsu och tycker inte de var bra. Bytte till easy@home och de funkar jättebra till gratisappen premom som hjälper en att läsa av nivåerna. Billiga dessutom

• Monki19
    Anonym (Olivia) skrev 2025-01-21 14:28:00 följande:

Hej allesammans!

Jag hade missfall i vecka 6 den 27 december (blödde från den 24e-3e jan). Den 10:e mätte jag LH-ökning och nu idag tog jag ett RFSU testa tidigt och fick två streck, se bild. Är alltså kanske ÄL +11. 

Jag har symtomen illamående, stickningar där nere, trött, lite huvudvärk. Känner mig typ mer gravid än vid det som blev ett missfall. Men det kan ju vara i mitt huvud!

Men kan det vara missfallets hcg som spökar? Vad tror ni?

Tusen tack för svar!

Har du haft negativa tester efter missfallet? Annars är det väldigt svårt att veta vad som är vad 
  • Monki19

Nu råkade jag skriva i BIM decembertråden 😓

Mensen kom igår och testen har varit blanka innan dess. Träffade min gynekolog i veckan, det var hon som konstaterade vårt MA som var i slutet på september. Enligt VUL så ser allt bra ut i livmoder och äggstockar och jag har ganska regelbunden mens så det finns ingen misstanke att jag inte har ägglossningar. Fick ändå utskrivet Letrozol utan att jag bad om det. Ingen utredning gjord bara VUL. Gynekologen verkade vilja vara snäll då vi har stark barnlängtan. Vi har försökt i 6-7 månader om man räknar med missfallet. Har läst lite om letrozol i efterhand och jag vet inte om jag vågar ta det? Måste man fortsätta med kur 2 om det inte tog sig kur 1?
    Jag vet inte om vi ska ta en paus nu för att slappna av mer.. Jag är 32 och sambon 35

Svar på tråden BIM januari 2025