• Loppan2025

BIM januari 2025

Hej!

Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 1 år och senaste månaderna har jag ätit letrozol för att korta ner mina cykler (har pco). 

Har denna månad inte fått utslag på ägglossningstester men fick bekräftat av gyn idag att jag har haft en ägglossning, men vet inte när. 
    När jag var hos gyn för att se att ett ägg var på g att släppa så beräknades jag ha ägglossning söndag 12/1. 

NC beräknar att jag skulle haft ägglossning 15/1 (dock ej bekräfta) och Flo sa först 16/1 men ändrade sig sen till 12/1. 

När tror ni jag hade min ägglossning utifrån temp? 

• Loppan2025
    nannylovisa skrev 2025-01-22 18:40:55 följande:

oj jättesvårt att säga tyvker jag! Men jag skulle gissa någon gång mellan cd 17-20 (det syns ju inte datum där på grafen utan bara cd)

12/1 var CD 17 och 15/1 CD 20.
     Idag steg tempen ytterligare lite. 

Vill tro att jag är på ÄL +10 idag. Tog test igår em och tyckte att jag ev fick ett svagt sträck när jag redigerade om bilden men idag såg det helt blankt ut 😢
    Lägger in en bild på testet från igår, dock redigerad

• Loppan2025
    NassaNisse skrev 2025-01-23 08:58:01 följande:

Jag var tvungen att testa igen!!! 

jag vågade mig på ett digitalt!!! ???????????? ååååå jag är skakig och i chock! Jag tror äl+11 idag och jag har plussat!!! 

Grattis! 😄 

• Loppan2025

Ni som har plussat, vilken dag visade det positivt? ☺️

Längtar så efter att själv få det där extra sträcket men känns som att det inte kommer bli den här månaden heller 😌

• Loppan2025

Idag bekräftade äntligen NC min ägglossning CD 27 men vet inte riktigt om jag tror på den. Var hos gyn samma dag (22/1) och så hade ägget redan släppt men inget fertilt sekret. 
    Däremot hade jag mer fertilt sekret och ägglossningssmärta 12/1 (CD17) vilket också var dagen gyn trodde jag skulle ägglossa när jag var där gången innan för att kolla något ägg mognat 

Flo säger att det var ägglossning 12/1 CD 17. Vet inte alls var jag ska tro. Inget positivt gravtest än iaf 

• Loppan2025

CD 31 idag och med letrozol har jag haft cykler på ca 33-34. 

Flo och hälsa beräknar att mensen ska komma idag. Märker inte av några symptom mer än lite kramper till och från och humörsvängningar. 

Håller fortfarande hoppet uppe trots negativa test

• Loppan2025
    nannylovisa skrev 2025-01-26 09:12:59 följande:

men du är ju bara på typ ÄL +4 om NC satt ut äl rätt? Omöjligt att få plus då och högst osannolikt att mensen redan skulle vara på väg Också 

apparna säger olika och vet inte riktigt om jag litar på NC. Hade ägglossningsflytningar och lite ägglossningssmärta runt CD 17 (12/1) 

Så vi får se när mensen kommer eller inte kommer 😅
  • Loppan2025
    Aducia skrev 2025-01-26 11:13:38 följande:
    Enligt grafen du har är det för tidigt med graviditetstest än iom att du bör vara äl+ 4 så vänta åtminstone till äl+10 för att slippa besvikelse ❤️
    Vet inte riktigt vad jag ska tro när apparna säger olika men får nog ändå lita på att jag hade ägglossning när jag hade mest fertilt sekret CD 17 (12/1) 
    Tycker nog att Flo har varit mest korrekt med att beräkna kommande mens osv tidigare 

Men hoppas kanske lite också att det var en senare ägglossning eftersom jag annars bort ha plussat med ett testa tidigt redan nu
  • Loppan2025
    Aducia skrev 2025-01-26 15:28:58 följande:
    Temperatur är det mest pålitliga du kan utgå efter. Därför hade jag gått efter NC. De andra apparna har noll koll. Fertilt sekret kan du ha upp till 10 dagar innan ägglossning ens sker och det är inte mängden sekret som avgör när ägglossningen är ❤️

Temphöjning och ultraljud är det enda som kan bekräfta att ägglossning faktiskt skett

Vet att NC satte ägglossning någon dag efter att jag fick det bekräftat från gyn för någon månad sen också
    Tycker det är så svårt med allting och veta hur saker hänger ihop osv 😅 
    Tror iaf att vi täckt upp någorlunda med sex inför samtliga datum iaf 

• Loppan2025
    nannylovisa skrev 2025-01-27 06:38:51 följande:

ÄL +10 idag och fick ett vääääldigt svagt streck imorse. Gick knappt att fånga på bild men jag kände mig ändå trygg med att det var ett riktigt streck så jag vågade mig på ett digitalt och visst var det ett streck 🙏🏻❤️

men efter förra månadens missfall kommer det krävas mer än såhär för att våga lita på det. Men det är ett första steg i rätt riktn iaf 

Grattis! 😄
  • Loppan2025
    clarababa skrev 2025-01-29 15:53:33 följande:

Jag har både varit med och följt alla bim trådar sedan juni 2024 och skrivit lite då och då. 
    Idag testade jag "bara för att", var 99.9% säker på att jag inte var gravid men upp dyker strecket på ett rfsu testa tidigt. Tar direkt ett digitalt som visar gravid och ett till rsfu som även det visar posotivt. Kunde inte tro det, detta var vårt åttonde försök och jag hade helt och hållet tappat hoppet.

Trodde aldrig att jag också skulle få lägga ut en bild på ett positivt gravtest men här är jag, jag är gravid!!!

Håller alla tummar och tår för er som inte plussat än, och stort grattis till er som fått erat plus!

Åh vad roligt! Grattis!! 🥰
  • Loppan2025
    Addy99 skrev 2025-01-29 15:10:42 följande:

Hur många är det som är kvar i tråden som fortfarande väntar på BIM eller andra besked? ☺️ ÄL+12/13 här, men tempen hoppar upp och ner hela tiden så är fortfarande inställd på mens snart.

Jag är kvar här, vet dock inte när jag har BIM då apparna säger olika. Borde ha BIM senast 7/2 så blir väl snart dags att flytta över till den tråden 

Dock har jag varit extremt känslig idag så mensen är säkert på väg
  • Loppan2025

Idag kom mensen 😢 
    Dock mindre mängd och ljusare än vanligt men har svårt att tro att det skulle vara en nidblödning 

• Loppan2025
    Addy99 skrev 2025-01-30 17:48:40 följande:
    Åh nej 😢 Nya tag i februaritråden, ingen mens här än men hade lite mensvärk-känningar imorse så min plan att stänga (även) denna tråd håller i sig 😅 så vi ses där! 💖

Följer nog februaritråden men har inte BIM förrän i mars nästa gång 😌 

Håller tummarna att det inte är mensen som är på väg utan ett plus på stickan för dig 😊

Svar på tråden BIM januari 2025